۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸

رییس ستاد انتخابات خبر داد؛

مشارکت بیش از ۳۰ هزار کرمانشاهی در ساعات اولیه رای گیری

مشارکت بیش از ۳۰ هزار کرمانشاهی در ساعات اولیه رای گیری

کرمانشاه- رییس ستاد انتخابات از استعلام بیش از ۳۰ هزار کرمانشاهی در ساعات اولیه رای گیری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع روند انتخابات در دور دوم، اظهار کرد: دور نخست برگزاری انتخابات در هفته گذشته برگزار شد اما شرط لازم که کسب ۵۰ درصد کل آرا بوده را کسی نتوانست کسب کند در نتیجه انتخابات به دور دوم در روز جمعه ۱۵ تیر ماه کشیده شد.

وی افزود: آماده سازی و راه اندازی دستگاه‌ها و همچنین استقرار نیروهای اجرایی از ساعت ۶ صبح امروز آغاز شده و تمام شعب از ساعت هشت صبح به طور کامل و ۱۰۰ درصدی شروع به کار کردند.

رئیس ستاد انتخابات اسنان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در ساعات اولیه شاهد شور و مشارکت خوبی از مردم در شعب اخذ رأی بودیم، تصریح کرد: در ساعات اولیه آغاز رأی گیری نزدیک به ۳۰ هزار نفر استعلام و مراجعه به شعب انجام گرفت که آمار خوبی است.

شعبانی ادامه داد: در دور دوم انتخابات اکثریت نسبی سرنوشت کشور را تعیین می‌کند و کاندیدی که حتی یک رأی بیشتر را کسب کرده باشد برنده این میدان خواهد بود و به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۳۵ شعبه اخذ رأی در استان کرمانشاه برای رأی گیری فعالیت می‌کنند، گفت: بر همین اساس فضای مناسب از نظر امنیت و آمادگی لازم در زمینه سخت افزاری و سیستم هویتی داشته و تمام دستگاه‌ها به سامانه متصل است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: بر اساس استقبال مردم در ساعات اولیه انتظار می‌رود امروز روز گرم و پر حرارتی برای حضور مردم باشد و امید است که این روز را در آینده به عنوان یک حماسه حضور از آن یاد شود.

شعبانی عنوان کرد: در ۹۰ درصد شعب اخذ رأی نماینده کاندیدها مستقر هستند و توصیه می‌شود افرادی که سواد ندارد برای نوشتن رأی مورد نظر خود در گام نخست شخص مورد اعتمادی همراه خود داشته و یا با نظارت ناظران رأی وی را در برگه تعرفه بنویسند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد بیشتر از میزان واجدین شرایط برگه تعرفه توزیع خواهد شد، اذعان کرد: تعداد یک میلیون و ۶۶۳ هزار و ۵۰۰ واجد شرایط در استان کرمانشاه داریم و به منظور اخذ رأی از تمام افراد به ویژه روستاییان در صورت تمدید رأی گیری تا ساعت هشت شب در ۲ مرحله صندوق اخذ رأی ارسال خواهد شد.

شعبانی در پایان یادآور شد: از یک هزار و ۶۳۶ شعبه و صندوق اخذ رأی تعداد ۹۶۱ شعبه شهری، ۶۶۵ شعبه روستایی که جمعاً ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار هستند.

کد خبر 6157136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
      0 0
      آمدیم به عشق دکتر پزشکیان