۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

دادستان اردبیل:

با اعلام غیررسمی نتایج انتخابات برخورد قضایی می‌شود

با اعلام غیررسمی نتایج انتخابات برخورد قضایی می‌شود

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: هواداران نامزدها و رسانه‌ها باید نسبت به رعایت قانون تا پایان فرآیند انتخابات تمکین کرده و از بیان اخبار بدون مبنا و غیر مستند خودداری کنند.

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با دعوت از اقشار مختلف برای حضور حداکثری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، از هواداران نامزدها و رسانه‌ها خواست تا نسبت به رعایت قانون تا پایان فرآیند انتخابات تمکین کرده و از بیان اخبار بدون مبنا و غیر مستند و نیز از هرگونه اعلام غیررسمی و زودهنگام نتایج انتخابات خودداری کنند.

وی تصریح کرد: هرگونه اقدام رسانه‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی و القای پیروزی زودهنگام یک نامزد شود، تحت پیگرد دادستانی قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: دستگاه قضا تأمین‌کننده امنیت و سلامت انتخابات است و در این زمینه تلاش و کوشش جدی می‌شود تا مردم در امنیت و سلامت کامل در انتخابات شرکت کنند.

آفاقی افزود: در کنار هیأت‌های اجرایی و نظارت، عوامل انتظامی، نظامی و اطلاعاتی نیز فضای انتخابات را رصد می‌کنند تا بر این امنیت و سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد نشود.

وی با هشدار به فعالان فضای مجازی در نشر و انتشار اخبار کذب و بی‌پایه و اساس خاطرنشان کرد: با فعالان فضای مجازی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کنند، برخورد جدی می‌شود و در این زمینه مماشاتی با هیچ متخلفی نمی‌کنیم.

آفاقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: گشت سایبری را دادستانی با همکاری مجموعه نظامی و امنیتی فعال کرده تا فعالیت‌ها را در حوزه فضای مجازی رصد کنند و با هرگونه رفتار تشویش‌کننده افکار عمومی برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: نباید فعالان این فضا اخبار کذب و بی‌پایه و اساس را از کانال‌های دیگر و یا رسانه‌های معاند پخش و یا باز نشر کنند بلکه بهتر است به منابع رسمی رجوع کرده و اخبار درست و صحیح را در روز انتخابات منتشر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: حضور با بصیر مردم در استان اردبیل نیز از اول انقلاب زمینه‌ساز دفع توطئه‌ها و اسباب خوشحالی بوده و امروز نیز ۱۵ تیرماه ملت با بصیر این استان با رأی خود تیری بر قلب دشمنان می‌زنند.

کد خبر 6157203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha