۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷

مهر گزارش می دهد؛

خلق حماسه از گلوگاه تا رامسر/ یک یا علی دیگر در مازندران

خلق حماسه از گلوگاه تا رامسر/ یک یا علی دیگر در مازندران

بهشهر- مردم مناطق مختلف مازندران همپای دیگر ایرانیان به میدان آمدند تا در عمل با ثبت آرای خود با ارزش های انقلاب تجدید میثاق کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم مازندران همزمان با دیگر ایرانیان در اولین ساعات آغاز حرکت ملی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضوری پر شور همراه با شعور در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای به یاد ماندنی رقم زدند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در ۵۹ حوزه انتخابیه در ۲۲ شهرستان و ۳۷ بخشداری مازندران با ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه آغاز شد و سهم شرق مازندران از این شعبات، ۳۰۵ شعبه در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه است.

امروز مردم شرق مازندران با وجود همه‌مشکلات ریز و درشت، دست بر زانو زدند و یا علی گویان پای انتخابات و انقلابشان ایستادند. امروز همه از قشرهای مختلف آمدند تا اعلام کنند که ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب برایشان‌مهم‌است و در کنار سفره‌های خالی شأن اما، دلشان برای انقلاب و سرنوشت نظام می تپد.

امروز همه آمدند تا شکوه حماسه حضور خود را به نمایش بگذارند و ما این حماسه حضور مردم انقلابی و وفادار به جمهوری اسلامی ایران را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با هم به نظاره می‌نشینیم.

رئیس جمهور باید دارای پشتوانه رأی مردمی باشد

اصغرپور یکی از شهروندان شرق مازندران با حضور در انتخابات در همین زمان اولیه به خبرنگار مهر گفت: ما باید خدا را در همه امور حاضر و ناظر ببینیم و نگاه اول ما برای انتخابات حق باشد و حق بین و حق محور باشیم.

خلق حماسه از گلوگاه تا رامسر/ یک یا علی دیگر در مازندران

وی افزود: در شرایط حساسی قرار داریم و نباید احساسات بر عقلانیت‌ما غلبه کند بلکه باید با احساس مسؤولیت وارد کار انتخابات شویم.

این شهروند مازندرانی اظهار کرد: دغدغه جدی رهبری، انتخاب اصلح و حضور حداکثری است و رئیس جمهور باید پشتوانه رأی مردم را داشته باشد و ما هم با همین نگاه و مشارکت‌حداکثری و افزایش اقتدار و قدرت ایران وارد صحنه انتخابات شدیم تا در سرنوشت خود و جامعه اثرگذار و تعیین کننده باشیم.

فراری شدن از صندوق رأی کار دشمنان است

مسعود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر به خبرنگار مهر گفت: مردم باید در رابطه با انتخابات احساس مسؤولیت کنند و ما باید جریان ساز برای حضور حداکثری باشیم.

وی افزود: فراری شدن از صندوق رأی کار دشمنان است و رسالت بزرگ‌ما اطلاع رسانی برای مشارکت و حضور حداکثری است.

فلاح گفت: باید ضرورت حضور برای همگان در این فرصت تا پایان رأی گیری اطلاع رسانی و مردم با احساس مسؤولیت وارد میدان شوند و با صندوق رأی که صندوق سرنوشت شأن است، قهر نکنند.

علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر با اشاره به اینکه در مجموع ۱۳۴ شعبه برای شهرستان بهشهر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: ۷۳ شعبه شهری ۵۱ شعبه روستایی است.

وی یادآور شد: در شهر بهشهر ۶۱ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار، در خلیل شهر ۱۰ شعبه ثابت، رستمکلا ۱۰ شعبه ثابت، در بخش مرکزی ۲۸ شعبه ثابت و ۴ شعبه سیار در نظر گرفته شده و بخش یانه سر هم دارای ۱۹ شعبه سیار است.

مرتضی رمضانی فرماندار نکا با اشاره به وجود ۱۲۹ شعبه اخذ رأی در نکا گفت: مرحله اول انتخابات با سلامت کامل برگزار شد و امروز در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هم با آمادگی کامل وارد شدیم.

وی با اشاره به وجود تعامل و هم‌افزایی میان مجریان انتخابات افزود: حضور حداکثری و افزایش وحدت و انسجام مهمترین عاملی است که در این انتخابات مورد توجه ویژه است.

خلق حماسه از گلوگاه تا رامسر/ یک یا علی دیگر در مازندران

رمضانی گفت: به همان شکل که با همدلی و تعامل در مرحله نخست انتخابات، سلامت انتخابات را تأمین کردیم در این مرحله هم با یکپارچگی و تلاش مضاعف حماسه‌ای ماندگار خلق می‌کنیم.

۴۲ شعبه رأی در گلوگاه فعال است

به گفته مهدی داودی فرماندار گلوگاه، ۴۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان فعال شده است که از این تعداد، ۲۴ شعبه در سطح روستاها، ۱۵ شعبه در شهر، ۲ شعبه سیار روستایی و یک شعبه سیار شهری آماده اخذ رأی هستند.

وی افزود: شهرستان گلوگاه دارای حدود ۳۴ هزار نفر واجدین شرایط رأی است که امیدواریم با حضور با شکوه خود به خلق حماسه سیاسی در کشور کمک کنند.

حدود ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار نفر از جمعیت مازندران در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری واجد شرایط رأی دادن هستند که انتظار می‌رود با توجه به تعطیلات تابستان و حضور مسافران و گردشگران در استان این تعداد بیشتر شود که به علت حضور مسافران در استان ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط رأی تعرفه برای شعب رأی آماده شد.

شناسنامه یا کارت ملی را مدارک هویتی مورد نیاز برای رأی دادن در این دوره از انتخابات است و مدارک هویتی رأی دهندگان پس از رأی دادن، مُهر نمی‌شوند. همه متولدین ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ۴۲ درصد مردم مازندران در انتخابات شرکت کردند.

کد خبر 6157328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha