۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸

سرپرست معاونت اداره کل سیاسی وزارت کشور:

امکان تقلب درانتخابات وجود ندارد/هرکس دوستانش را به شرکت دعوت کند

امکان تقلب درانتخابات وجود ندارد/هرکس دوستانش را به شرکت دعوت کند

ورامین- سرپرست معاونت اداره کل سیاسی وزارت کشور ضمن بیان این که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد، از مردم خواست، دوستان و آشناهایشان را برای مشارکت در انتخابات دعوت و با خود همراه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد زاهدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی گفت: امروز حماسه دیگری از جنس حضور و مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم ایران اسلامی در حال رقم خوردن است.

وی افزود: متأسفانه با شهادت آیت الله رئیسی مجبور به برگزاری انتخابات شدیم، تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص دولت آیت الله رئیسی را پیش از این در گفتمان امامین انقلاب اسلامی کمتر شاهد بودیم، اینکه حضرت آقا فرمودند «ما یکی از بهترین عناصر زیر آسمان را از دست دادیم.» تعبیر کمی نیست.

سرپرست معاونت اداره کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی همواره در مسیر ولایت اقدامات خوبی را انجام داد، گفت: امروز مردم انقلاب اسلامی دو انتخاب بیشتر ندارند، یا مسیری که آیت الله رئیسی آغاز کرده بود و چرخ‌های زنگ زده‌ای که دولت پیش از وی ایجاد کرده بود، را روغنکاری کنند، یا به دولت قبل از آیت الله رئیسی بازگردند، انتخاب این دو راه و دو مسیر با مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مهندسی در انتخابات ایران امکان پذیر نیست، گفت: این مردم هستند، که مسیر آینده کشور را با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی و انتخاب یکی از دو طیفی که اکنون در انتخابات حضور دارند، تعیین می‌کنند و هیچ دولتی توان و امکان جابجا کردن آرا و تقلب را ندارد.

زاهدی با بیان اینکه انتخابات در ایران توسط مردم اجرا و نظارت می‌شود، گفت: همین الان در بخش مرکزی و جوادآباد ورامین حدود پنج هزار نفر از بدنه خود مردم مشغول اخذ آرا مردم هستند، علاوه بر آن هیأت نظارت که خود از بدنه مردم است، نیز بر روند انتخابات نظاره می‌کند.

وی گفت: مردم مخیر به انتخاب تداوم راه شهید رئیسی و یا خلاف او هستند، در مناظرات مشخص شد، چه کسی ادامه دهنده راه شهید رئیسی و چه کسی مخالف وی و موافق دولت قبل از شهید رئیسی است، این انتخاب با مردم است، که چه کسی را انتخاب کنند.

سرپرست معاونت اداره کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه همچنان نیاز بر تبیین در انتخابات وجود دارد، افزود: باید دوستان، آشنایان و اقوام که احیاناً ممکن است، با صندوق رأی قهر کرده باشند، را ابتدا به حضور و مشارکت در انتخابات و سپس انتخاب اصلح دعوت کنیم.

وی گفت: حیف است، اقدامات دولت شهید رئیسی نیمه کاره باقی بماند، طی این سه سال در حوزه‌های مختلف شاهد جهش بوده ایم، نباید این اقدامات منقطع شود و در این مسیر نیاز به مشارکت و رأی مردم است، رأی همه ما مؤثر است، این تأثیر هم در دور اول مهم بود و هم امروز مهم است.

زاهدی اضافه کرد: حتی یک رأی هم مؤثر است و خواهش من از همه مردم این است، که پای صندوق اخذ رأی حاضر شده و سرنوشت خود را خودشان معین کنند، همچنین دوستان و آشنایانی که شاید در انتخابات شرکت نکنند، را برای حضور در انتخابات دعوت کنید، پشتوانه رأی بیشتر قدرت دولت را افزایش داده و سیاست خارجی فعال‌تری را سبب می‌شود و اینجا تکالیف مهمی بر عهده ما است.

سرپرست معاونت اداره کل سیاسی وزارت کشور مشارکت مردم در سراسر کشور را بی نظیر توصیف کرد، اما در عین حال گفت: این مشارکت کافی نیست، نیاز به حضور حداکثری است و افراد دیگر را به حضور در انتخابات دعوت کنید و هرکس یک، دو یا سه نفر را به صندوق‌های اخذ رأی بیاورید، اگر هرکدام از این ۴۰ درصد شرکت کننده در انتخابات یک نفر را پای صندوق بیاورد، ۸۰ درصد شرکت کننده در انتخابات خواهیم داشت.

وی اتفاقاتی که در دولت شهید رئیسی در ورامین افتاد را چشمگیر دانست و گفت: اقدامات در حوزه راه‌های روستایی و اشتغال آفرینی طی سه سال دولت شهید رئیسی در ورامین قابل توجه است، باید همه برای تداوم این مسیر تلاش کنیم، اتفاقاتی که قبل از دولت شهید رئیسی افتاد و جریان خدمت به مردم را تغییر داد طی سه سال جمع نمی‌شود، اما اگر این مسیر ادامه پیدا کند، قطعاً مشکلات و موانع رفع خواهد شد.

زاهدی گفت: گاهی تشخیص بین حق و باطل با شبهات موجود سخت است، اما در این انتخابات این تشخیص سخت نیست، البته که هر دو بزرگواری که در این انتخابات حضور دارند، از فیلتر مجاری قانونی گذشته و هر دو صالح هستند، اما انتخاب اصلح و دولت ادامه دهنده راه شهید رئیسی مهم است.

کد خبر 6157547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha