۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

امام جمعه ورامین مطرح کرد؛

لزوم دعوت از افرادی که در مرحله اول انتخابات رای ندادند

لزوم دعوت از افرادی که در مرحله اول انتخابات رای ندادند

ورامین- امام جمعه ورامین گفت: از افرادی که در مرحله اول انتخابات رای نداده اند دعوت به حضور کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن تسلیت پیشاپیش ماه محرم گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید «قطره‌ای از اشک برای امام حسین (ع) اگر در جنهم بیفتد آتش و حرارت آن را خاموش می‌کند، ملائکه خود آن اشک‌ها را گرفته و در شیشه‌ای ضبط می‌کنند، برای هر عملی ثواب محدودی است جز ثواب آن اشک که اجر آن محدودیتی و یا اتمامی ندارد.».

وی خطاب به نمازگزاران جمعه ورامین اضافه کرد: در دهه محرم اگر شده چند دقیقه، یکی از مصیبت‌های امام حسین (ع) را به یاد آورده و یک «آه» بر مظلومیت حضرت بکشید، که راه نجات برای همه ما همین است.

امام جمعه ورامین در خطبه دوم نیز به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: فردا نام یکی از دو نامزد فعلی انتخابات به عنوان رئیس جمهور کشور اعلام می‌شود، اما در این بین و در اولویت اول حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، همگان باید تلاش کنیم، تا مشارکت حداکثری تحقق یابد و در این راستا از کسانی که در مرحله اول انتخابات ممکن است، رأی نداده باشند، برای حضور پای صندوق‌های رأی دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات بین رهبری معظم و مردم عادی هیچ تفاوتی نیست و هرکس یک رأی دارد، گفت: وقتی رأی می‌دهیم، به خود و شخصیت خودمان، نظام، انقلاب و اسلام رأی می‌دهیم، با رأی خود به دنیا اعلام می‌کنیم، که سرنوشتمان را دست کسی نمی‌دهیم، ممکن است، کسی که ما به او رأی می‌دهیم، رئیس جمهور نشود، اما نظرمان را بیان کرده ایم.

عزیزی با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات حتی یک رأی بیشتر نیز می‌تواند، رئیس جمهور را تعیین کند، گفت: ممکن است، آن یک رأی، رأی هرکدام از ما باشد، دشمنان در بیرون این مرزها و نفوذی‌های داخل مرزها در پی آن هستند، که ایراد و اشکالی را پیدا کرده و مانند مگس روی زخم‌ها بنشینند، اینها باید ناامید شوند و این وظیفه ما است.

وی با بیان اینکه بحمدالله مرحله دوم انتخابات شکوه بیشتری از مرحله اول دارد، اضافه کرد: هفته گذشته نامزدهای انتخاباتی تبلیغات خود را انجام دادند، اگر چه برخی از جملات از سوی برخی افراد دل ما را شکست، حق حاج قاسم عزیز نبود، که به او «موی دماغ» آمریکا گفته شود، خوب است، افراد اگر مخالف هم هستند، با انصاف در خصوص دیگران سخن بگویند.

خطیب جمعه ورامین گفت: اگر کسی مبانی انقلاب را چه در مناظرات و چه در غیر مناظرات زیر سوال ببرد، در برابر او خواهیم ایستاد، القا ناامیدی در جامعه نقشه دشمن است و هرکس خواسته و ناخواسته در پی ترویج آن باشد، وظیفه ما است، که اجازه ندهیم، ما به فردای کشور امیدواریم.

وی با بیان اینکه قبل از دولت شهید رئیسی ما نه ذخیره، نه پول و نه توان فروش نفت داشتیم، تاکید کرد: اما ظرف سه سال فروش نفت ایران به حدود دو میلیون بشکه رسید نباید اینها نادیده گرفته شود.

عزیزی اضافه کرد: در یکی از آخرین سفرهای شهید رئیسی رسماً اعلام شد، دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور در حال طی مراحل مختلف ساخت است و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، نباید این موفقیت‌ها انکار شود، چرا تورم که گاه به ۷۰ درصد شانه می‌زد و امروز چند ۱۰ درصد افت کرده، گفته نمی‌شود، چه غرضی وجود دارد، که دولت شهید رئیسی یک دوره ناموفق معرفی شود.

وی تاکید کرد: با خزانه‌ای که آقایان تحویل دادند، شهید رئیسی معجزه کرد، زحمت کشید و به طور متوسط هر ۱۰ روز به یک نقطه کشور سفر کرد، هزاران کارخانه فعال شد و هزاران نفر از کسانی که طی ۱۰ سال گذشته بیکار شده بودند، مجدداً سر کار رفتند.

امام جمعه ورامین با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد رأی بیاورد، رأی تمیز، حلال و پاک بیاورد، گفت: رأیی که با دروغ بخواهد کسب شود، چه برای مجلس، چه شورا و چه ریاست جمهوری نه برای مردم برکت دارد، نه برای کسی که می‌خواهد رأی بیاورد، شما هم دیدید، تمام نظام بسیج شد، که فرآیند انتخابات با شکوه انجام شود، در صداوسیما به اندازه ثانیه‌ای تبعیض نبود و به اندازه ثانیه‌ای کارشکنی برای برخی کاندیداها نبود، همه حرف‌هایشان را زدند، گرچه برخی از این آزادی سو استفاده کرده و حرف‌های ناصواب هم زدند، که مردم آن‌ها را فراموش نمی‌کند.

وی اضافه کرد: اما در هر صورت خدا را شاکریم، که در دوران سختی از برهه سنگینی عبور کردیم، رئیس جمهور ما و همراهانش شهید شدند، مجلس خبرگان مستقر نبود، مجلس شورای اسلامی نیز هنوز مستقر نشده بود، اما دیدید، با نعمت ولایت همه چیز سر جای خود بود و هیچ اتفاق نا گواری نیفتاد.

عزیزی گفت: از فردا فصلی تازه در انقلاب اسلامی رقم می‌خورد، البته هرکس رأی بیاورد، باید بداند، مسیر انقلاب مشخص و معلوم و راهبردها مشخص است، ان شاالله انقلاب اسلامی به سوی قله تمدن انقلاب اسلامی حرکت خواهد کرد.

کد خبر 6157591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha