۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳

طحان نظیف در جمع خبرنگاران:

شواهد میدانی نشان می‌دهد حضور مردم نسبت به هفته قبل بیشتر است

شواهد میدانی نشان می‌دهد حضور مردم نسبت به هفته قبل بیشتر است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شواهد میدانی حاکی از این است که حضور مردم تا این لحظه نسبت به هفته گذشته مقداری بیشتر بوده است، اما نمی‌توان از الان درباره میزان مشارکت اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (جمعه ۱۵ تیر ماه) در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تأخیر خاصی را در شعب اخذ رأی نداشتیم.

وی بیان کرد: در تمام شعب اخذ رأی ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت دارند. در هر شعبه ۳ تا ۴ ناظر داریم که اساساً فرایند رأی‌گیری با حضور عوامل اجرایی و ناظر انجام می‌شود و در صورتی که ناظران حضور نداشته باشند، رأی‌گیری آغاز نمی‌شود.

طحان نظیف ادامه داد: همچنین نمایندگان نامزدها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و شعب اخذ رأی حضور دارند و همه چیز روشن و شفاف است. ناظران شورای نگهبان افرادی آموزش دیده هستند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شورای نگهبان صیانت از آرای مردم را به عنوان حق الناس وظیفه خود می‌دانیم و عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارش‌های مختلفی را که از طرف مردم دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند.

وی توضیح داد: این گزارش از طریق سامانه مردم ناظر به ما ارسال می‌شود و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تا حصول نتیجه این گزارش‌ها را پیگیری می‌کند.

طحان نظیف اظهار کرد: طبق قانون، نظارت بر فرایند انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات را ندارد. اگر سامانه‌های دیگری به جز سامانه مردم ناظر برای اعلام و پیگیری تخلفات معرفی شده است، از نظر ما هیچ اعتباری ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از ابتدای صبح تاکنون با مورد خاصی مواجه نبودیم و امیدواریم که تا پایان رأی‌گیری به همین صورت باشد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بر اساس گزارش‌ها پیش‌بینی می‌کنید که شاهد مشارکت بیشتری نسبت به هفته گذشته باشیم، گفت: شواهد میدانی حاکی از این است که حضور مردم تا این لحظه نسبت به هفته گذشته مقداری بیشتر بوده است، اما نمی‌توان تا پیش از فرایند رأی‌گیری نسبت به میزان مشارکت اظهار نظر کرد.

کد خبر 6157613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha