۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹

امام جمعه جم:

همه مردم به وظیفه خود در انتخابات عمل کنند

همه مردم به وظیفه خود در انتخابات عمل کنند

بوشهر- امام جمعه جم با اشاره به اهمیت آرای بالای مردم در انتخابات گفت: همه مردم به وظیفه خود در انتخابات عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با اشاره به در پیش بودن ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم فرصت مهمی برای تبیین است و از این ظرفیت مهم برای تبیین مسائل اعتقادی و سیاسی استفاده شود.

وی با اشاره به دلایل وقوع حادثه کربلا و مقابله با امام حسین (ع) افزود: جامعه ارزشی نبوی کمتر از ۵۰ سال بعد از رسول الله تبدیل به جامعه ضد ارزشی اموی شد و ولایت ستیزی، دین ستیزی، عدالت ستیزی، تقدس زدایی رواج یافت.

امام جمعه جم ضمن تقدیر از وعاظ و مداحان و متولیان مراسم اضافه کرد: امیدوارم به نحو احسن به بحث محتوا و اثر بخشی و تربیت یاران ولایت و پاسخ به ابهامات و شبهه‌ها و بیان مطالبی که نوعاً تبیین کننده یا پاسخ به مطالب روز باشد پرداخته شود.

وی با اشاره به انتخابات و لزوم مشارکت در این امر مهم بیان کرد: مرحله دوم انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز و حضور حداکثری اهمیت حیاتی دارد.

محمدی ادامه داد: کسانی که به تکلیف خود تا این ساعت عمل کرده و رأی خود را صندوق انداخته اند خداوند بر توفیقاتشان بیفزاید و آنان که احیاناً مرحله اول یا این مرحله هنوز موفق به ادای دین و استفاده از حق قانونی خود نشده اند این فرصت را غنیمت شمرده و با حضور و رأی دادن به تکلیف شرعی و حق قانونی خود عمل و نقش مؤثر خود ایفا کنند.

وی بر اجرای دقیق برنامه هفتم که ترجمان سیاست‌های کلی رهبر حکیم انقلاب اسلامی است و توسط مجلس انقلابی و دولت شهید رئیسی تهیه و آماده شده توسط دولت آینده تاکید کرد.

امام جمعه جم با تاکید بر عدم دلدادگی و دلبستگی به دشمن خصوصاً آمریکای جهان‌خوار گفت: مدیران ارشد نظام در منصب وزارت و مشاورت و معاونت ریاست جمهور باید کلام و رفتار و منش و نحوه مدیریت‌شان مبتنی بر التزام شریعت باشد.

وی با اشاره به وظیفه دولت چهاردهم در خنثی‌سازی تحریم خاطرنشان کرد: مذاکره یک راهکار برای رفع تحریم است اما مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم است که در دولت سیزدهم، مورد توجه قرار گرفت و اقدامات مهمی در این راستا انجام شد.

محمدی اظهار کرد: یکی از راهبردهای خنثی‌سازی تحریم، جلوگیری از زمینه‌های تشدید تحریم است که باید بیش از پیش مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جدی گرفتن جهاد تبیین در بحث تبیین دستاوردهای نظام و تحلیل منطقه و دنیا امری حیاتی است افزود: با تشخیص درست صحنه در جنگ روایت‌ها باید بدانیم که پیروز جنگ روایت‌ها، پیروز میدان رقابت خواهد بود.

امام جمعه جم تصریح کرد: با توجه به آغاز دهه محرم هواداران نامزدهای ریاست جمهوری هر کدام که پیروز انتخابات شوند در بحث و جشن و شادی مساله مهم ورود به دهه محرم را دقت و مراعات کنند.

وی ادامه داد: شنبه فردا شنبه رفاقت است و فصل رقابت پایان می‌یابد و مبادا مباحث و مجادله‌ها ادامه و تبدیل به شکاف شود و هر کسی مردم به او رأی دهد رئیس جمهور همه ملت خواهد بود.

کد خبر 6157657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha