۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷

امام جمعه شاهرود:

تحلیل‌های انتخابات برپایه واقع‌نگری باشد/ ضرورت امیدافزایی

تحلیل‌های انتخابات برپایه واقع‌نگری باشد/ ضرورت امیدافزایی

شاهرود- امام جمعه شاهرود بابیان اینکه تحلیل‌های انتخاباتی باید بر پایه واقع نگری انجام شود، گفت: معتقدیم امید را نباید از مردم گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلی مدرسه قلعه بابیان اینکه انتظار می‌رود مردم با مطالعه درست به فرد اصلح رأی دهند، ابراز داشت: توقع مردم از رئیس جمهور چهاردهم، تحقق مصوبات سفر اول و دوم رئیسی به استان و شهرستان شاهرود و تداوم خدمت است.

وی بابیان اینکه حضور در انتخابات را نباید به ساعات پایانی موکول کرد، افزود: برخی تحلیل‌های انتخاباتی دور اول تا امید کننده و به نفع کشور نیست و این اقدامات باید از فردای انتخابات انجام داده شود.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه آمار حضور در انتخابات را نباید با معیار ۱۰۰ سنجید و این در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست، ابراز داشت: میانگین شرکت در انتخابات ۶۵ درصد است و معیار میانگین شرکت افراد و نه میانگین واجدین شرایط باید لحاظ شود لذا باید گفت ۲۵ تا ۳۰ درصد در انتخابات دور قبل بنا به هر دلیلی شرکت نکردند.

امینی بابیان اینکه افرادی که رأی ندادند را نباید از ملت جدا دانست، تصریح کرد: برخی می‌خواهند نقد را سر صندوق اجرا کنند که این کار درست نیست چرا که انتخابات یک امر انسجام ملی است.

وی بابیان اینکه در تحلیل‌ها باید واقع نگر باشیم، افزود: این امیدواری را از ملت گرفت بلکه معتقدیم منتخب آینده باید پیگیر این موضوع عدم حضور مردم در انتخابات و پیدا کردن راه حل آن باشد.

امام جمعه شاهرود حتی یک رأی را هم در انتخاب رئیس‌جمهور آینده حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: این یکی از تفاوت‌های عمده دور اول و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

امینی مشارکت سیاسی مردم در انتخابات را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: این حضور تاریخ‌ساز مکمل تشییع باشکوه شهدای خدمت خواهد بود و روح آن‌ها حاضر و ناظر بر عملکرد امروز مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

وی افزود: با حضور پرشکوه مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تمامی اهداف و توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود لذا این موضوع اهمیت مشارکت را دو چندان هویدا می‌سازد.

کد خبر 6157684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha