۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین: 

میزان مشارکت قزوینی‌ها تا ساعت ۱۰ صبح ۱۰ درصد بود

میزان مشارکت قزوینی‌ها تا ساعت ۱۰ صبح ۱۰ درصد بود

قزوین- دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت این دوره میزان مشارکت قزوینی‌ها تا ساعت ۱۰ صبح ۱۰ درصد بود. 

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فتوحی ظهر جمعه در حاشیه بازی در ستاد انتخابات اظهار کرد: اخذ رأی در تمامی ۱۰۸۹ شعبه فعال، با کارت ملی هوشمند یا شناسنامه ممکن است که این امر ابلاغ وزارت کشور و این در حالی است که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استفاده از تمامی مدارک هویتی برای اخذ رأی مجاز بود.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: هر دو نامزد انتخاباتی در اکثریت شعب اخذ رأی دارای نمایندگانی هستند و می‌توانند نمایندگان خود را به شعب تجمیع آرا در پایان زمان قانونی انتخابات بفرستند.

وی با تاکید براینکه با توجه به اهمیت این دوره میزان مشارکت قزوینی‌ها تا ساعت ۱۰ صبح ۱۰ درصد بود تصریح کرد: انتظار می‌رود که سطح مشارکت تا پایان ساعت قانونی انتخابات، نسبت به دور اول افزایش داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و نظارت هرچه بهتر انتخابات، در این دور در هر ۱۰ شعبه یک بازرس ویژه استاندار حضور دارد که می‌توانند گزارشات تخلفات را به صورت مستقیم بررسی کنند بیان کرد: در خصوص حضور صندوق سیار در شرکت شهرک‌های صنعتی نیز باید گفت شعب سیار ما برای حضور در برخی اماکن دارای یک شرایط خاصی است و باید ساعت حضور صندوق سیار در روزهای پیشین در سامانه انتخاباتی ثبت می‌شد که متأسفانه اعلام آمادگی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در روزهای پیشین انجام نشد.

وی ادامه داد: اما برحسب دستور مقام عالی کشور، اگر اماکنی وجود داشته باشد که حضور مردم در آن چشمگیر بوده و نیاز باشد که صندوق سیار برای اخذ رأی مردم حضور داشته باشد با هماهنگی فرماندار صندوق سیار در آن مکان حاضر می‌شود.

وی در پایان گفت: اعلام تعرفه‌های مصرفی و همچنین تفکیک آرا در شعب پس از پایان انتخابات نیز طبق قانون تنها به عهده ستاد انتخابات در کشور بوده و اعلام نظر از سوی ستاد انتخابات استان‌ها، مجاز نیست.

کد خبر 6157693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha