۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸

امام جمعه گناوه:

مشارکت مردم در انتخابات رأی به نظام اسلامی است

مشارکت مردم در انتخابات رأی به نظام اسلامی است

گناوه - امام جمعه گناوه گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات، رأی به نظام اسلامی است.

مشارکت مردم در انتخابات رأی به نظام اسلامی است‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه گناوه با اشاره به برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات، رأی به نظام اسلامی است و به تعبیر فرمایش رهبری اگر کسی ایران قوی، اسلام و نظام اسلامی و پیشرفت کشور را بخواهد باید حضور پررنگ و مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشد.

امام جمعه گناوه افزود: انتخاب گزینه اصلح مکمل حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی با بیان اینکه فردا پس از انتخابات با انتخاب یکی از کاندیداها از سوی مردم، به عنوان «شنبه» مهربانی و الفت و فراموشی رقابت و تقویت رفاقت است، اضافه کرد: همه ما وظایفی داشتیم و دلسوز کشور، آینده نظام و انقلاب بودیم و همه پشت یک خاکریز و سنگر حضور یافتیم و تکلیف خود را امروز انجام می‌دهیم و آنچه مقدر الهی باشد برای ملت و کشور رقم خواهد زد.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: رهبری به کاندیداهای ریاست جمهوری فرمودند «باخدای خود عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب اسلامی زاویه دارد».

وی افزود: رهبری فرمودند: کسی را انتخاب کنید که اهل دین و شریعت، انقلاب و با اعتقاد کامل به نظام باشد که این ملاک‌های نامزد اصلح در کلام رهبر فرزانه انقلاب بود.

وی با تاکید بر اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ادامه داد: تاکنون بر اساس گزارش‌ها نسبت به هفته گذشته در همین ساعت‌های اولیه حضور و مشارکت مردم بسیار بالا و گسترده بوده است.

مشارکت مردم در انتخابات رأی به نظام اسلامی است

وی با اشاره به قرار رفتن در آستانه محرم با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال آن است تا مجالس و محافل آل الله را کمرنگ کند و ما با حضور گسترده خود در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا از مکتب امام حسین (ع) درس عزت، هیهات من الذله را بیاموزیم و از محضر خطبا و روحانیون استفاده ببریم.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: قرآن کریم ملاک برتری امت پیامبر (ص) را در امر به معروف و نهی از منکر بیان فرموده است و متأسفانه این ۲ فریضه الهی در جامعه اسلامی ما کمرنگ شده است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: فلسفه نهضت امام حسین (ع) و حادثه خونبار و قیام عاشورا احیای ۲ فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده است و باید تلاش کرد این دو فریضه را بیشتر در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه کنیم.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله به مسجد گ‌وهرشاد در سال ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب بیان کرد: حجاب در قرآن کریم بیش از ۱۵ بار به کار برده شده و به عنوان یک اصل دینی و قرآنی در کتاب آسمانی مسلمانان وارد شده است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: استعمار از سال‌های قبل از مسئله کشف حجاب نیز برنامه ریزی جدی برای ساختار شکنی فرهنگی و اجتماعی در کشورهای اسلامی و به خصوص ایران اسلامی کرده بود.

وی با بیان اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان در زمینه عفاف و حجاب هوشیار و بیدار بود یادآور شد: فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب به عنوان یکی از ضرورت‌ها و باورهای دینی است که مستلزم برنامه ریزی دینی در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و و باید در سه مرحله نهادینه سازی، گسترش فرهنگ و حفظ و پایداری از باورهای ترویج شده با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر به فعالیت پرداخت.

کد خبر 6157732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha