۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰

موافقت چارلز با استعفای سوناک/ استارمر نخست وزیر انگلیس شد

موافقت چارلز با استعفای سوناک/ استارمر نخست وزیر انگلیس شد

پادشاه انگلیس با استعفای نخست وزیر این کشور موافقت و رهبر حزب کارگر را به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی این کشور، استعفای خود را اعلام و چارلز سوم، پادشاه انگلیس با این استعفا موافقت کرد.

حزب کارگر در انتخابات سراسری انگلیس با کسب اکثریت آرا و به دست آوردن ۴۱۲ کرسی، شکست سنگینی را به حزب محافظه‌کار (توری) تحمیل کرد. سوناک ضمن اذعان به این شکست، گفت که مسئولیت آن را می‌پذیرد و به کایر استایمر، رهبر حزب کارگر این پیروزی را تبریک گفته است. این سنگین‌ترین شکستی است که محافظه‌کاران تجربه کرده‌اند و حزب کارگر موفق شد با اکثریت مطلق به مجلس عوام بازگردد.

نخست وزیر انگلیس پس از این اظهارات استعفای خود را اعلام کرد که مورد پذیرش چارلز سوم قرار گرفت. سوناک و چارلز در کاخ باکینگهام ملاقات و گفت‌وگوی کوتاهی داشتند.

سوناک که بعد از دوران فاجعه‌بار ۴۵ روزه لیز تراس، جانشین وی شده بود، در نطق استعفای خود گفت: خطاب به کشور انگلیس، در وهله اول باید عذرخواهی کنم. در این سمت نهایت تلاشم را کردم اما شما پیامی روشن مخابره کردید مبنی بر اینکه دولت بریتانیا باید تغییر کند و خواسته شما تنها چیزی است که اهمیت دارد.

او دومین نخست وزیر دوران پادشاهی چارلز سوم بود. استارمر پس از مراسم «دست‌بوسی» چارلز، به عنوان سومین نخست وزیر قدرت را به دست گرفت.

کد خبر 6157771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha