۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۸

مهر از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

حماسه حضور در آذربایجان شرقی/ صف های حضور شکل گرفت

حماسه حضور در آذربایجان شرقی/ صف های حضور شکل گرفت

تبریز-در مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، حضور گسترده و پرشور مردم در حوزه‌های رأی‌گیری نشان داد که ملت با اراده‌ای ملی در تعیین سرنوشت کشور نقش دارند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها؛ مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده و پرشور مردم در سراسر کشور آغاز شد و بار دیگر نشان‌دهنده عمق دموکراسی و اهمیت مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت کشور است. پس از رقابت تنگاتنگ در مرحله اول، این انتخابات با هیجان و حساسیت ویژه‌ای همراه است، چراکه تصمیم نهایی مردم برای انتخاب رئیس جمهور جدید، تأثیر بسزایی در آینده سیاسی و اقتصادی کشور خواهد داشت.

از ساعات اولیه صبح روز انتخابات، حوزه‌های رأی‌گیری شاهد صف‌های طولانی و حضور گسترده شهروندان بودند. اقشار مختلف جامعه، از جوانان و دانشجویان گرفته تا کارگران و بازنشستگان، همه با انگیزه و امید به تغییر و بهبود وضعیت کشور، به پای صندوق‌های رأی آمدند. این حضور گسترده نه تنها نمایانگر عزم و اراده ملی برای مشارکت در فرآیند دموکراتیک است، بلکه نشانه‌ای از آگاهی و درک عمیق مردم نسبت به اهمیت انتخاباتی است که می‌تواند آینده کشور را تعیین کند.

در این مرحله، دو نامزد اصلی که توانستند بیشترین آرا را در مرحله اول کسب کنند، به رقابت نهایی می‌پردازند. کمپین‌ها و تبلیغات انتخاباتی در این دوره به اوج خود رسید و مناظره‌های تلویزیونی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور نامزدها، فضای سیاسی کشور را داغ و پرتحرک کرد. هر دو نامزد با برنامه‌ها و وعده‌های خاص خود سعی در جلب نظر رای‌دهندگان داشتند و مردم نیز با دقت و آگاهی به ارزیابی این برنامه‌ها پرداختند.

فضای حاکم بر روز انتخابات، همراه با تدابیر امنیتی و نظارتی گسترده، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف است. حضور ناظران ملی و بین‌المللی نیز بر اطمینان از صحت و سلامت فرآیند رأی‌گیری می‌افزاید.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه، برابر با ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور آغاز شد و در آذربایجان شرقی ۵۰ حوزه انتخابیه با سه هزار و ۱۶۳ صندوق رأی گیری برای اخذ آرای مردمی اختصاص یافت که شامل ۷۳۷ صندوق سیار و یک‌هزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رأی نیز شهری و ثابت است.

۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند.

در این دوره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با هم رقابت می‌کنند.

حماسه حضور در آذر بایجان شرقی/ صف های حضور شکل گرفت

دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری بسیار فراتر از مرحله اول است

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی روز جمعه پس از انداختن رأی خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اهمیت دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری را بسیار فراتر از مرحله اول خواند و افزود: اهمیت مرحله دوم به هیچ عنوان کمتر از مرحله اول نیست و هر رأی به نظام جمهوری اسلامی برای همبستگی بیشتر، اقتدار نظام، توسعه استان و کوری چشم دشمنان نظام قابل ارزیابی و تفسیر است.

وی ادامه داد: به دلیل بالا بودن حساسیت‌های سیاسی و اجتماعی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، آموزش‌های لازم به عوامل نظارتی برای تشدید حساسیت‌های نظارتی ارائه شده است تا انتخابات همانند دور اول در سلامت کامل و بدون کمترین مشکل برگزار شود.

محمدی با تاکید بر اینکه حضور با شکوه مردم در این انتخابات تضمین کننده ساختن یک ایران قوی است، از مردم درخواست کرد تا با حضور حماسی خود دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را همچون همیشه ناامید کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در روند اخذ رأی در آذربایجان شرقی مشکل خاصی به وجود نیامده است، یادآور شد: به جز یک مورد در لیلان که یکی از اعضای شعبه تخلف می‌کرد و بازداشت شد، هیچ موردی تاکنون گزارش نشده است و انتخابات در تمامی شعب با سلامت کامل در حال برگزاری است.

محمدی از استقرار سه هزار و ۱۶۶ شعبه اخذ رأی در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: ۷۳۷ شعبه سیار در سراسر استان وجود دارد که شعبات اخذ رأی در چهار هزار و ۵۰۰ نقطه استان در حال رأی گیری هستند.

وی با اعلام اینکه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد و در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود، افزود: همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، مسئولان شعب، آن‌ها را نیز امحاء کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: نام هیچ نامزدی در شعب اخذ رأی نباید برده شود، این امر جرم بوده و با آن برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت که گزینش مسئول دستگاه اجرایی کشور برای چهار سال یکی از مهمترین فرازهای عرصه سیاسی کشور است که باید آحاد مردم نسبت به آن حساسیت خاصی نشان دهند.

وی از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا حضور در پای صندوق رأی را به تأخیر نیندازند، تا در ساعات پایانی مهلت رأی گیری شاهد ازدحام در شعب نشویم.

محمدی میزان مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رأی آذربایجان شرقی در ساعات قبل از ظهر را مناسب و پرشور خواند و افزود: این حضور نشان دهنده باور و اعتقاد مردم به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

وی رعایت نظم عمومی و قانون را رویکرد مهم و محوری ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان برشمرد و با تاکید بر اینکه همه باید طبق قانون عمل کرده و از هرگونه اقدامات غیرقانونی پرهیز کنند، یادآور شد: ستاد انتخابات استان بر همین اساس با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

محمدی از هواداران و حامیان ۲ نامزد ریاست جمهوری نیز درخواست کرد تا با رعایت مسائل اخلاقی و قانون انتخابات کمک کنند تا جریان برگزاری انتخابات با آرامش و بدون تنش‌های سیاسی ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه زمان تبلیغات یک روز قبل از آغاز رأی گیری به اتمام رسیده است، گفت: هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری به دقت مسائل مربوط به تبلیغات غیرقانونی و خارج از زمان را رصد می‌کند و با متخلفان برخورد می‌شود.

حماسه حضور در آذر بایجان شرقی/ صف های حضور شکل گرفت

دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در امنیت کامل در حال برگزاری است

بابک محبوب علیلو نیز روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رأی ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تبریز در جمع خبرنگاران افزود: دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان در امنیت کامل در حال برگزاری است و تاکنون جرایم انتخاباتی عمده‌ای گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه از ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری، تمام شعب استان برای اخذ رأی مردم بدون وقفه فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: دادستان‌های شهرستان‌ها و حوزه‌های قضائی مربوطه به صورت دقیق روند برگزاری انتخابات را در سطح استان رصد می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: تلاش می‌شود انتخابات در استان با رعایت شاخصه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب مانند رقابت و مشارکت توأم با امنیت و سلامت برگزار شود.

علیلو، ادامه داد: حضور گسترده مردم از ساعات اولیه در این دوره از انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و خنثی شده توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی می‌شود.

این انتخابات نشان‌دهنده اراده قوی مردم برای مشارکت در سرنوشت کشور است و بار دیگر دموکراسی و وحدت ملی ایران را به نمایش گذاشته شد. انتخاب رئیس جمهور جدید، با پشتوانه این مشارکت گسترده، نویدبخش دورانی تازه برای توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

کد خبر 6157785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضایی US ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
      42 24
      به عشق پزشکیان امده اند. یاشاسبن وطن اوغلی
    • پرویز ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      19 9
      به عشق 💘 مسعود آمدن
    • بابک ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      8 10
      مردم آذربایجان همیشه مطیع امر رهبر معظم انقلاب هستند به کوری دشمنان ترک ها
    • سارا ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      زنده باد پزشکیان