۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷

امام جمعه اهل سنت ارومیه:

رئیس‌جمهور آینده باید به فکر عزت کشور باشد

رئیس‌جمهور آینده باید به فکر عزت کشور باشد

ارومیه - امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: رییس جمهور آینده کشور باید به فکر عزت کشور و حل مسایل و مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به موضوع مهم انتخابات اظهار داشت: بی‌تردید انتخابات در این برهه حساس زمانی، یک موضوع مهم و سرنوشت‌ساز است و باید با مشارکت پرشور مردم در پای صندوق رأی، حماسه دیگری خلق کرد.

وی تصریح کرد: فارغ از اینکه چه کسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان انتخاب می‌شود، باید بتواند مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا بوده و مسائل و مشکلات مردم را در طی چهار سال آینده که در این مسند مهم خواهد نشست، برطرف کند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به موضوع مباهله گفت: مباهله در زمان پیامبر (ص) اتفاق افتاد و در این راستا کفار نجران آمده و خواستند که دین رسول خدا (ص) را به چالش بکشانند و پیامبر (ص) نیز آنها را به مباهله دعوت کرد و سپس مقرر شد تا هر دو طرف با عزیزترین کسان خود به میدان مباهله آیند.

وی افزود: زمانی که کفار و بزرگان نجران حضرت علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت فاطمه (س) را با چهره‌های نورانی در کنار و پشت سر پیامبر (ص) مشاهده کردند گفتند اگر با آنها مواجه شویم و آنها ما را لعن کنند، دودمانمان از بین خواهد رفت و اگر آنها دعا کنند حتی کوه‌ها نیز جا به جا می‌شود پس دست از مباهله کشیدند.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: امروز این مباهله ادامه یافته و برای اینکه بتوان از اسلام و نظام اسلامی دفاع کرده و در مقابل افکار شوم دشمنان ایستاد باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و پاسخ دندان‌شکنی به دشمن داد چون آنان مخالف حضور حداکثری مردم در صحنه بوده و در تلاش برای ایجاد ناامیدی در جامعه هستند بنابراین باید ضمن مشارکت پرشور در انتخابات، دست به انتخاب اصلح زد.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرمود کسانی که به قیامت اعتقاد دارند باید اعمال صالح انجام دهند و در این رابطه، خدمت به دین اسلام و حاکمیت اسلامی از بزرگترین اعمال صالح است که خدا در قرآن به آن اشاره کرده است.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: شرکت در انتخابات برای خدمت به امت اسلامی از بزرگترین اعمال صالح است که باید انجام داد و نباید بی‌تفاوت به اسلام باشیم تا کفار طمع کرده و بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا کنند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) فرمود کسانی که مسئولیتی در حکومت اسلامی دارند باید تقوای الهی را داشته و نباید به دشمن اجازه دهند تا خاک میهمن اسلامی را آلود کند.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به اینکه انتخابات، نماد مردم سالاری دینی است اظهار داشت: بی‌شک انتخاب، حق مردم است و باید این امانت بزرگ امت اسلامی را حفظ کرده و کسی را انتخاب کنند که به فکر عزت کشور به دور از تبعیض باشد تا شاهد انتخاب یک رئیس جمهوری باشیم که حتی مسیحیان نیز افتخار کنند که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.

کد خبر 6157889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha