۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰

امام جمعه کرمانشاه:

شرکت در انتخابات تقویت‌کننده حاکمیت اسلام و از عبادات الهی است

شرکت در انتخابات تقویت‌کننده حاکمیت اسلام و از عبادات الهی است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شرکت در انتخابات، تقویت‌کننده حاکمیت اسلام و در زمره عبادات الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: شرکت در انتخابات به این دلیل که تقویت‌کننده حاکمیت اسلام است، در زمره عبادات الهی قرار می‌گیرد و بر هر کسی که می‌تواند در این عرصه حضور پیدا کند واجب می‌شود. همچنین ازآنجاکه عدم مشارکت در انتخابات موجب تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، شبهه جدی دارد که معصیت محسوب شود.

وی با قدردانی از همه مشارکت‌کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری، عنوان کرد: قدم‌های شما که برای شرکت در انتخابات در پای صندوق‌های رأی حاضر شدید، اجر جهاد در راه خدا را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح را تکلیفی الهی دانست و تصریح کرد: انتخابات از آن جهت تکلیف الهی است که خداوند متعال امر فرموده است: «امانت‌ها را به اهلش بسپارید» و در آخرت در مورد رأی ما از ما سوال خواهد شد.

خطیب جمعه کرمانشاه نامزد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری را رئیس‌جمهور همه ملت خواند و بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی (اعلی‌الله‌مقامه) ریاست‌جمهوری را به خادمی جمهور تبدیل کرد و نامزدی که انتخاب می‌شود به مدت ۴ سال خادم جمهور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه با مشخص‌شدن منتخب ملت همه باید او را رئیس‌جمهور بدانند، عنوان کرد: از فردا همه رقابت‌های انتخاباتی برای کمک‌کردن به رئیس‌جمهور و پیشرفت کشور، باید به دوستی تبدیل شوند.

وی با تأکید بر لزوم ادامه‌دادن راه شهدای خدمت، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی باید با همت رئیس‌جمهور منتخب و حمایت همه ملت برطرف شود و ایران اسلامی قدرت برتر منطقه باشد. به‌فضل خدا امت ما باید امت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با قدردانی از همه دستگاه‌ها و کسانی که برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در مراحل اول و دوم آن تلاش کردند، خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما بزرگ‌ترین پیروز این انتخابات است که توانست در مقابل دنیا چنین اقتداری را به رخ بکشد. منتخب ملت باید بداند که موفقیت او در گرو توجه ویژه به مردم است. برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در شرایط پیش‌بینی نشده، از ظرفیت‌های عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که با لطف خداوند متعال محقق شد.

کد خبر 6157924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha