۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸

تا نیم روز جمعه؛

۲۵ درصد مردم قزوین پای صندوق های رای حاضر شده اند

۲۵ درصد مردم قزوین پای صندوق های رای حاضر شده اند

قزوین- استاندار قزوین گفت: تا نیمه روز جمعه ۲۵ درصد از واجدان شرایط پای صندوق رای آمده اند و انتظار می رود این عدد تا پایان زمان اخذ رای رشد چشمگیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی در حاشیه بازدید ستاد انتخابات استان قزوین که ظهر جمعه انجام شد اظهار کرد: با توجه به آمارها نسبت به دور اول انتخابات با افزایش مشارکت روبرو هستیم و امیدواریم که تا پایان روز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رأی باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد: در حال حاضر فضای رقابتی استان دوقطبی شده است، فضای رقابتی انتخابات تنگاتنگ شده و امروز شاهد رقابت بین دو جریان سیاسی مهم هستیم و طبیعی است که در این دور رقابت‌ها مشارکت بیشتری نسبت به دور اول صورت گیرد.

وی بیان کرد: میزان مشارکت شهروندان قزوینی تا ساعت ۱۵ قریب به ۲۵ درصد بوده است، مردم رکن اصلی این نظام هستند و انقلاب اسلامی با اراده مردم شکل گرفته و با اراده مردم نیز تداوم پیدا می‌کند.

اعلایی خاطرنشان کرد: جریان‌های فکری و سیاسی مختلف با انتخاب مردم بر سر کار آمده اند و برای مدیریت کشور تلاش کرده و امروز نیز به اراده و خواست مردم، دولت جدیدی روی کار خواهد آمد.

این مسئول بیان کرد: تا پایان زمان اخذ رأی چسزی برای کسی روشن نیست و کسی نمی‌تواند انتخابات را پیش بینی کند واین موضوع یک افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است و باید توجه کنی این اتفاق در کشوری رقم می‌خورد که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم و انتخابات نقشی در سرنوشت کشور نداشتند.

استاندار قزوین تبیین کرد: انتخابات یک فرآیند مردمی است و برگزارکنندگان آن خود مردم هستند و افرادی که در هیئت‌های اجرایی حضور دارند، افرادی امین با سلایق و خط فکری متفاوت هستند و هیچ گونه رفتار شخصی براساس سلیقه شخصی از سوی آنها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: حساسیت در انتخابات امروز بسیار بالا است و حضور خود نمایندگان کاندیدها پای صندوق رأی برای پیشگیری از تخلف پیش بینی شده و تخلفات سر صندوق‌ها به ناظرین گزارش داده می‌شود ضمن اینکه دستگاه قضا نسبت به این موضوع حساسیت دارد.

استاندار قزوین در خاتمه گفت: مردم صاحبان انتخابات هستند و ایشان می‌توانند در این امر نظارت داشته باشند و موارد مربوط به تخلفات را به ناظرین پای صندوق‌های رأی گزارش دهند، تمامی انتخابات‌های کشور ما خدشه ناپذیر هستند و متولیان برگزاری انتخابات از هیچ تلاشی برای صیانت از رأی مردم کوتاه نمی‌آیند.

کد خبر 6157944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha