۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه عنوان کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی آمار مشارکت کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات

افزایش ۵۰ درصدی آمار مشارکت کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات

کرمانشاه- رییس ستاد انتخابات کرمانشاه از افزایش ۵۰ درصدی آمار مشارکت کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات دوره دوم تا ۱۲ ظهر امروز نسبت به دوره نخست انتخابات ۵۰ درصد مشارکت داشتیم و بر این اساس ظهر امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند در حالی که دور نخست ۱۳۰ هزار نفر در مدت زمان مشابه مشارکت داشتند.

وی افزود: بر اساس شایعاتی که در خصوص به‌کار بردن پیشوند و پسوندهایی که برای کاندیدها از جمله دکتر و مهندس بکار برده شده باطل اعلام می‌شود باید تاکید کنیم که این شایعه کاملاً اشتباه است و با توجه به اینکه تنها ۲ کاندید در این دوره حضور دارند تمام عباراتی که بکار برده شچد برای هر ۲ کاندید لحاظ خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین تمامی القابی که کاندیداها پیش از شروع انتخابات ریاست برای خود عنوان کرده‌اند مورد نظر و برای هر یک از آنها لحاظ خواهد شد و این مسئله به تمامی شعب اخذ رأی اعلام شده است.

شعبانی گفت: با توجه به اعزام شعب اخذ رأی یک سیار به روستاها معمولاً روستاییانی که به دلیل برداشت محصولات خون در فصل کشاورزی بسیاری از روستاییان از روستا خارج شده و غروب باز می‌گردند بنابراین به منظور مشارکت انها بر اساس تمهیدات لازم شعب اخذ رأی با برنامه‌ریزی در ساعات از غروب محددا به روستاها اعزام خواهند شد تا همگی بتوانند رأی خود را در صندوق بیاندازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هریک از روستاها که صندوق رأی به آنجا اعزام نشده و یا دیر اعزام شده می‌توانند به بخشداری‌ها و یا ستادهای انتخاباتی اعلام کنند، بیان کرد: بر اساس میزان مشارکت و آمار واجدین شرایط ۲۰ درصد برگه تعرفه بیشتر از واجدین شرایط در استان وجود دارد و هیچ‌گونه مشکلی در تعرفه نخواهیم داشت.

کد خبر 6157959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha