۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸

استاندار کرمانشاه:

روند رأی‌گیری و مشارکت کرمانشاهیان چشم‌گیر و افزایشی است

روند رأی‌گیری و مشارکت کرمانشاهیان چشم‌گیر و افزایشی است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: روند رأی‌گیری و مشارکت کرمانشاهیان چشم‌گیر و افزایشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نتایج انتخابات ۸ تیر ماه و کشیده شدن انتخابات امروز ۱۵ تیرماه مجدداً شاهد برگزاری دور دوم هستیم که مقدمات و تمهیدات لازم برای آن فراهم شده است.

وی افزود: بر اساس حساسیت انتخابات در این دوره هم در ارتباطات ملی و هم در اقدامات و پشتیبانی‌های مورد نیاز در داخل استان کرمانشاه هر آنچه که نیاز بوده اجرایی شده است و بر همین اساس طبق ابلاغ وزیر کشور برای احتیاط و آرامش در کار و اطمینان بیشتر و همچنین شروع به موقع رأی گیری ندوق‌های سراسر استان از ساعت ۶ صبح آماده سازی شدند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر آغاز فرایند ری‌گیری از ساعت ۸ صبح، تصریح کرد: فرایند رأی گیری همزمان با سراسر کشور در تمام فرمانداری‌ها و شهرستان‌های استان کرمانشاه دنبال شد تا این لحظه هیچ‌گونه اشکال و یا خطای زیرساختی و امنیتی در اجرای انتخابات گزارش نشده است.

صحرایی همچنین با اشاره به رشد ۵۰ درصدی مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، گفت: بر اساس آمار اعلام شده تا بعد از ظهر امروز نزدیک ۵۰ درصد افزایش مشارکت داشتیم که این روند با خنک شدن هوا امکان حضور هم استانی‌ها را تا پایان مهلت رأی‌گیری ادامه‌دار خواهد کرد.

وی در ادامه به بازدید از روند رأی گیری در بخش‌ها و روستاهای استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور بازدید از روند رأی گیری به ویژه از صندوق‌های روستایی در بخش کوزران و یکی از روستاهای توابع آن حاضر شده که به لطف الهی در شعبات این بخش و روستا نیز همانند سایر بخش‌ها و روستاها رأی‌گیری در کمال آرامش و نظم در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه تعداد آرای ثبت شده را افزایشی دانست و مطرح کرد: با حضور در شعب اخذ رأی در دیگر شهرستان‌ها و بخش‌ها شاهد افزایش چشمگیر و حضور مردم در صف رأی گیری بودیم که در مجموع گزارشات حاکی از یک روز خوب و حضور در شکوه و رشد محسوس مشارکت را می‌دهد.

صحرایی رأی مردم را امانت و حق الناس دانست و عنوان کرد: بنابراین این آرا را با امانت و دقت هم پیش از فرایند رأی گیری، هم در پای صندوق‌ها و هم پس از اتمام رأی گیری باید باید مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: طی جلساتی که با رؤسای ستاد انتخابات برگزار شد هر شعبه می‌تواند یک نماینده پای صندوق‌ها داشته باشد و با مرور دغدغه‌ها و شنیدن توضیحات ناظرین نامزدها هرگونه اشکال و ایرادی را که مشاهده کردند می‌توانند اعلام و از طریق ستاد انتخابات به طور جدی پیگیری خواهد شد.

استاندار کرمانشاه به حساسیت انتخابات در دور دوم تاکید کرد و از آن داشت: امید است که با مشارکت بالا و چشمگیر مردم و همچنین همت و همکاری ۳۲ هزار عوامل اجرایی در روند انتخابات سربلند از این آزمون خارج شده و نتیجه مطلوب برای مردم حاصل شود.

صحرایی در پایان با تاکید بر عدم مراجعه به شعب خذ رأی، متذکر شد: با وجود گرمای هوا و شرایط سخت برای حضور در شعب اخذ رأی از مردم تقاضا داریم که برای ثبت آرای خود مراجعه به شعب اخذ رأی را به سوالات پایانی موکول نکند چرا که در ساعات پایانی با صف‌های طولانی مواجه خواهیم بود.

کد خبر 6158008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha