۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹

دادستان ورامین:

گزارشی از تخلفات انتخاباتی در ورامین نداشته ایم

گزارشی از تخلفات انتخاباتی در ورامین نداشته ایم

ورامین- دادستان عمومی و انقلاب ورامین گفت: گزارشی از تخلفات انتخاباتی در مرحله اول و مرحله دوم انتخابات ورامین نداشته ایم.

علیرضا شمس در گفتگو با خبرنگار مهر حضور مردم پای صندوق رأی در ورامین را پر رنگ توصیف کرد و افزود: دادستانی بر اساس وظیفه ذاتی نظارت بر انتخابات، سرکشی بر کلیه شعب اخذ رأی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون کوچک‌ترین گزارشی از تخلفات انتخاباتی نداریم، گفت: انتخابات در حوزه قضائی ورامین در صحت و سلامت در حال اجرا است.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین با بیان اینکه بنده و همکارانم به صورت تصادفی به شعب اخذ رأی سرکشی می‌کنیم، گفت: علاوه بر این قاضی کشیک مستقر و قضاتی را داریم، که با اکیپ‌هایی به شعب سرکشی می‌کنند و طی این سرکشی‌ها تاکنون مشکلی نداشتیم.

وی گفت: از ابتدای انتخابات و تشکیل هیأت اجرایی و حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه شورای نگهبان و فرمانداری نمایندگانی از دستگاه قضائی نیز حضور دارند و بر نحوه شکل گیری هیأت‌ها و نیز عملکردها نظارت می‌کند

شمس اضافه کرد: همچنین رئیس دادگستری و دادستان نظارت کامل به تمام مراحل قبل از انتخابات، حین و بعد از انتخابات دارند و در روز انتخابات نیز به عنوان اعضا شورای تأمین در فرمانداری حضور داریم و بر تمام مراحل شمارش آرا و بازگشت صندوق‌ها از شعب، تجمیع و مراحل دیگر نظارت دقیق وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر در طول روز گزارشاتی از تخلفات احتمالی دریافت شود و یا ضابطین تخلفاتی را مشاهده کنند، نمایندگان قضائی به سرعت در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد می‌کنند، البته تاکنون هیچ تخلفاتی در ورامین نه در مرحله اول انتخابات و نه در این مرحله تخلفات نداشته ایم.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین گفت: اگر گزارش‌های احتمالی در خصوص تخلفات به ما واصل شود، بر اساس صحت سنجی ها و مدارک و مستندات متقن موارد را بررسی می‌کنیم، گاهی ممکن است، در فضای مجازی و یا از سوی افرادی که حب و بغض دارند، گزارشاتی واصل شود، که این گزارشات بر اساس مستندات موجود و مدارک بررسی می‌شود و قبل از اثبات رخ دادن تخلفات پیش داوری نمی‌کنیم.

کد خبر 6158015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha