۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۶

مهر گزارش می دهد؛

شور وشیدایی مازندران در انتخابات/ همه برای ایران می‌آیند

شور وشیدایی مازندران در انتخابات/ همه برای ایران می‌آیند

ساری- هر لحظه بر شور انتخاباتی پای صندوق های رای در مازندران افزوده می شود. یکی عصازنان و دیگری به صورت متفاوت خود را به ایستگاه انتخاب می رسانند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در شرق مازندران، جایی که آفتاب اول به آنجا سلام می‌کند؛ پیرمرد با نام خدا برگه رأی خود را در صندوق رأی می‌اندازد و می‌گوید: با رضایت این رأی را می‌دهم.و این اقدامش را عاملی برای نگهداری و حفظ امنیت می‌داند.

به شناسنامه و برگه پر مهر مربوط به انتخابات اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: هیچ رأیی را تا کنون بدهکار نیستم.

کمی آن‌سوتر، مرد نکایی نیز می‌گوید: به عشق حضرت آقا آمده‌ام رأی دهم و با صلوات بر محمد و آل محمد، رأی خود را به صندوق رأی می‌اندازد. همگامی رأی و صلواتی که تبلور این عقیده است که مشارکت در انتخابات نه فقط یک وظیفه مدنی بلکه یک وظیفه شرعی است.

پیش از گشوده شدن درب شعب اخذ رأی، پشت درب یکی از شعبات اخذ رأی قائم‌شهر ایستاده بودند، سه نفر هستند و بانوی خانواده می‌گوید: امروز آمدم و هر چند بار دیگر که لازم باشد در انتخابات شرکت می‌کنیم چراکه مطیع امر رهبر هستیم و برای استقرار نظام جمهوری، هر رأی ما مشت محکمی بر استکبار جهانی و منافقان داخلی است.

شور وشیدایی مازندران در انتخابات/ همه برای ایران می‌آیند

با عکس سردار آمده‌ایم در انتخابات شرکت کنیم تا بیان کنیم که حتی عکس سردار نیز خاری بر چشم دشمنان است

همراه خانواده چهار نفره‌اش وارد یکی از شعبات اخذ رأی شهر نکا می‌شوند اما آنچه که توجه همه را به خود جلب کرده، عکس سردار است که در دستان دختر بزرگ خانواده قرار دارد و دلیل این کار را اینچنین توضیح می‌دهد: با عکس سردار آمده‌ایم در انتخابات شرکت کنیم تا بیان کنیم که حتی عکس سردار نیز خاری بر چشم دشمنان است.

جوان نکایی دلیل حضورش در پای صندوق رأی را رقم زدن فردایی بهتر برای کشورش می‌داند و می‌گوید: این انتخابات علاوه بر ساختن ایران قوی، پیام دیگری را برای دشمنان این مرز و بوم ارسال می‌کند که هر چقدر با نیرنگ و فریب و ابزار رسانه بخواهند مانع از مشارکت مردم در انتخابات شوند، مردم ما نشان دادند که هوشیار هستند و به ندای رهبرشان لبیک می‌گویند و با شرکت در این عرصه مهم تودهنی محکمی به آنها خواهند زد.

در ارتفاعات مازندران؛ صندوق‌های سیاری بواسطه عوامل اجرایی سختکوش، بر فراز کوه‌ها و روستاهای دوردست و کوهستانی می‌روند، تا ساکنان این مناطق بتوانند رأی خود را در صندوق رأی بیاندازند؛ همچون پیرزن وندیچالی که توان خارج شدن از خانه را نداشته اما بواسطه این صندوق‌ها و عوامل اجرایی توانسته است امروز نیز در سرنوشت وطنش اثرگذار باشد.

پس از چند روز بارش و سرما، امروز هوای شهرستان سوادکوه گرم است، برای خرید آب وارد سوپرمارکت نزدیک شعبه اخذ رأی می‌شوم؛ تمام عمرش کاسب بوده تا اکنون که گرد پیری بر موهایش نشسته است و هر صبح مغازه‌اش را برای کسب حلال باز می‌کند و انگشت جوهری‌اش گویای آن است که پیش از گشودن مغازه، برای تعیین سرنوشت کشورش رأی داده است.

شعبه اخذ رأی، در مسجد کنارِ صحن امام زاده ابوطالب شهر زیرآب است، از محل اخذ رأی وارد محوطه می‌شود و بر سر مزار شهید دفاع مقدس که در حیاط امام زاده دفن شده، می‌رود و با انگشت جوهری‌اش بر سنگ مزار چند ضربه می‌زند و زیرلب فاتحه می‌خواند، رأی دادن را ادامه راه مسیر شهدا می‌داند و می‌گوید: آنها جان خود را فدای نظام کردند و ما نیز امروز همچنان که رهبری فرمودند، با رأی خود یک آری دوباره به نظام جمهوری اسلامی می‌گوئیم.

پیرمرد ۹۷ ساله بابلی که کهولت سن مانع از حضورش در شعبه اخذ رأی نشده عصازنان وارد شعبه می‌شود و رأی خود را در صندوق می‌اندازد.

چند روستا آن‌سوتر، در روستای چاره بابل، صف انتظار برای رای‌دهی بسیار چشمگیر است.

شور وشیدایی مازندران در انتخابات/ همه برای ایران می‌آیند

بانوی بابلسری به برخی طرح‌های خوب اما مسکوت مانده در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: منظورم فقط مسائل اقتصادی نیست و مسائل فرهنگی نیز بسیار مهم است و از رئیس جمهور آینده این انتظار را دارم تا به این مسئله توجه کند.

نه فقط مردم که علما نیز مردم را به مشارکت در این تکلیف شرعی رهنمون می‌شوند، چنانچه آیت الله معلمی، با اشاره به اثرگذاری انتخابات بر قدرت یک کشور، پراکندگی را عامل سلطه استکبار بر کشورها می‌داند و تصریح می‌کند: حضور در صحنه زمینه‌ساز عزت و اقتدار است و مردم، کار نیمه (مرحله اول انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری) را به اتمام رسانند.

مازندران دارای ۵۹ حوزه انتخابات است و بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران برای برگزاری انتخابات سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی، دو هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار تدارک دیده شده است که با فعالیت حدود ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی رأی‌های مردم استان جمع‌آوری می‌شود.

ستاد انتخابات مازندران اعلام کرده که دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر از جمعیت مازندران واجد شرایط رأی دادن هستند.

واجدان شرایط رأی‌دهی در مازندران باید از بین دو نامزد حاضر در مرحله دوم، یعنی سعید جلیلی یا مسعود پزشکیان یک نفر را به عنوان رئیس‌جمهور مد نظر خود انتخاب کنند.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان، میزان مشارکت ۴۲.۳ درصدی توسط مردم مازندران در روز هشتم تیر ثبت شد.

کد خبر 6158067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha