۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱

مهر گزارش می دهد؛

آشتی جاماندگان با صندوق های رای/ مازنی ها سنگ تمام گذاشتند

آشتی جاماندگان با صندوق های رای/ مازنی ها سنگ تمام گذاشتند

تنکابن - انتخابات به ساعت های پایانی نزدیک می شود و با این حال حضور مردم غرب مازندران در پای صندوق های رای لحظه به لحظه بیشتر می شود و جاماندگان انتخابات نیز با صندوق ها آشتی کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی به مرحله دوم کشیده شد که چشمان جهان به ایران دوخته شده است. معاندان و بدخواهان با تمامی قوا و با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای از مدت‌ها قبل تمام تلاش خود را برای دلسرد کردن مردم ایران به کار گرفتند تا صف‌های رأی مردمی تشکیل نشود.

این در حالی است که به طور معمول مشارکت مردم در دور دوم انتخابات به نسبت مرحله نخست، ماهیتاً با کاهش روبرو می‌شود اما بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر تا به این لحظه بیانگر آن است که حضور مردم در این مرحله نسبت به دوره قبل پرشورتر است.

از ابتدای صبح مردم غرب مازندران به شعب اخذ رأی مراجعه کرده و آرای خود را فارغ از جناح‌های سیاسی به صندوق می‌اندازند. در مسجد جامع شهرستان تنکابن ساعاتی مستقر می‌شوم، حضور بانوان در ساعات نخست، چشمگیر است.

بانویی تنکابنی با شهرت صبوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر می‌گوید: از عملکرد مدیران و سران دولت راضی نبوده و نیستم و در دور نخست هم رأی ندادم اما در این یک هفته وقتی تحرکات معاندان را پیگیری می‌کردم فهمیدم که رأی ندادن راه چاره نیست، به همین دلیل آمدم تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

رأی ندادن راه چاره نیست، به همین دلیل آمدم تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم

ارمویی یکی از شهروندان رامسری با اشاره به آیه شریفه قرآن مجید می‌گوید: سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر با اراده خویش، وی حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی خواند.

وی افزود: دولتمردان هم باید به این همه وفاداری مردم کشور ارج گذاشته و در بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش جدی کنند.

آشتی جاماندگان با صندوق های رای/ مازنی ها سنگ تمام گذاشتند

جوان ۲۲ ساله که از تهران برای مسافرت به تنکابن سفر کرده، رأی خود را به صندوق می‌اندازد و به خبرنگار مهر می‌گوید: امید دارم که وضعیت کشور بهبود پیدا کند و آینده من جوان که در حال حاضر دغدغه اشتغال و مسکن و.. بزرگترین تهدید برایمان است، تا حدودی با درایت دولتمردان برطرف شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با پدیده مهاجرت جوانان به کشورهای دیگر مواجه بودیم، چرا باید کشور زیبا و ثروتمندمان به این روز دچار شود که من جوان در آن احساس امنیت نداشته و مجبور به ترک وطن و خاک خودم شوم.

علی هاشمی رئیس اتاق اصناف تنکابن هم پس از آنکه رأی خود را به صندوق انداخت، از عموم بازاریان خواست تا در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و افزود: نقش بازاریان در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه سیاسی را نمی‌توان نادیده گرفت.

دشمن هرگز از مشارکت بالای مردم خوشحال نمی‌شود

همچنین حجت الاسلام سید مهدی هدایتی امام جمعه تنکابن هم در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دشمن هرگز از مشارکت بالای مردم خوشحال نمی‌شود.

وی گفت؛ مردم در خانه‌هایشان نمانند و با رأی خود در سرنوشت کشور سهیم شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران حضور مردم در مرحله دوم انتخابات را پرشورتر از مرحله قبل دانست و گفت: فهم و بصیرت ملت بالا است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی افزود: خدا را شاکریم که مردم عزیز ما به فاصله یک هفته دو بار برای ادای تکلیف شرعی و گرفتن حق خود یعنی انتخابات پای صندوق‌ها آمدند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، شور و شوق در این مرحله بیشتر است.

وی افزود: به فرموده امام راحل (ره) میزان رأی ملت است و هر کس را که ملت انتخاب کنند همان برای ما ملاک است و آن شخص رئیس جمهور همه ما خواهد بود، هر عزیزی که انتخاب می‌شود این موقعیت را به عنوان امانت حفظ کند و وظیفه خود را در قبال مردم به نحو احسن انجام دهد و رضایت مردم را جلب کند.

آشتی جاماندگان با صندوق های رای/ مازنی ها سنگ تمام گذاشتند

مردم حق خود را ادا کنند

وی ادامه داد: اما توصیه ما این است که مردم زودتر بیایند و این حق خود را استیفا و تکلیف خود را ادا و سرنوشت مملکت را با تعیین رئیس جمهور و رأی خود معین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: الحمدلله جوانان ما نشان دادند که جلوتر و فراتر از توصیه حرکت می‌کنند و فهم و بصیرتشان بسیار بالاست و آنها هم باید بدانند آینده این مملکت متعلق به آنهاست.

حدود ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار نفر از جمعیت مازندران در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری واجد شرایط رأی دادن هستند که انتظار می‌رود با توجه به تعطیلات تابستان و حضور مسافران و گردشگران در استان این تعداد بیشتر شود که به علت حضور مسافران در استان ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط رأی تعرفه برای شعب رأی آماده شد.

کد خبر 6158091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha