۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۱

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان‌رضوی:

۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه احراز هویت در ساعت ۶ صبح آنلاین بودند

۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه احراز هویت در ساعت ۶ صبح آنلاین بودند

مشهد- رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای دور دوم انتخابات فراهم شده است، گفت: ۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه احراز هویت در ساعت ۶ صبح آنلاین بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن امیری ظهر جمعه در استودیو انتخابات خراسان‌رضوی اظهار کرد: هشتم تیرماه، مرحله اول انتخابات برگزار شد و در مدت یک هفته، مرحله دوم برگزار شد.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات دور دوم مهیا شده است، گفت: نیاز به بازسازی زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی دوباره بود که با تلاش فرمانداری‌ها و مخابرات توانستیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

وی بیان کرد: ۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه احراز هویت در ساعت ۶ صبح آنلاین بودند. ساعت ۷، استعلامات اولیه از طریق این سیستم‌ها به وزارت کشور ارسال و رأس ساعت ۸ نیز اولین آرا گرفته شد.

امیری در پاسخ به این پرسش که تا این زمان، مشکلی نداشتیم، افزود: تنها دو دستگاه دچار مشکل و سریعاً جایگزین شدند. برای ۲۰ درصد این دستگاه‌ها پشتیبان داریم.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۹۹.۷ درصد استعلامات به صورت آنلاین انجام می‌شود، افزود: ۹۷.۶ درصد به صورت ای‌پی‌ان، ۲.۸ درصد به صورت یواس‌اس‌دی و ۰.۲ درصد به صورت دایال‌آپ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که در دوره قبل برخی دستگاه‌ها دچار مشکل شد، این بود که قرار شد ما اثر انگشت را داشته باشیم، اما در ۲۴ ساعت آخر، با این کار موافقت نشد و با تغییر روی کدهای سیستم‌ها وقفه ایجاد شد؛ اما در این یک هفته مشکلات مرتفع شده و در حال حاضر مشکلی نداریم.

کد خبر 6158106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha