۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۲

مهر گزارش می دهد؛

روایتی از حماسه خاستگاه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

روایتی از حماسه خاستگاه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

قم- مرد و زن، پیر و جوان قمی از صبح امروز حاضری زدند تا در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر حماسه آفرینی کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: از ساعت ۸ صبح پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و مردم مؤمن قم نیز خود را پای صندوق‌های رأی رساندند، تا تکلیف خود را در رقم زدن سرشت کشور ادا کنند.

استان قم از امروز صبح از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب حماسه جمهور بود و حضور مردم از ساعات اولیه رأی گیری مثال زدنی بود و ایران آباد و سربلند مردمی پا به کار می‌طلبد.

حجت الاسلام محمود حسنی از ساکنان شهر قم که برای ثبت رأی خود در حرم حضرت معصومه (س) حاضر شده بود، اظهار کرد: حداقل کاری که به پاس قدردانی از خون شهدا می‌توانیم انجام بدهیم، شرکت در انتخابات است و اینکه برای ادای تکلیف خود اینجا هستیم.

مهدی مهری از زائران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: امروز اول وقت به خاطر سربلندی وطن‌مان آمده‌ام تا رأی بدهم و تا مشتی به دهان دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران زده بشود و برگ زرینی در تاریخ جهان و انقلاب به ثبت برسد.

روایتی از حماسه خاستگاه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

رأی اولی‌ها هم آمدند تا با استفاده از حق رای‌شان در تعیین سرنوشت کشور سهیم شوند

محمدعلی خاکپور ۱۸ ساله که رأی اولی بود، گفت: امیدواریم مردم شریف استان قم پررنگ‌تر از هفته گذشته در انتخابات شرکت کنند و حقی را که قانون برای آنان قائل شده است را بتوانند به نحو احسن از آن استفاده کنند.

مجتبی واشیان یک دانشجوی قمی نیز اینچنین اذعان کرد: ما، در اداره مملکت سهمی داریم و طریق آن انتخاب مدیران خوب است و از همه مهمتر ما ایرانی هستیم و در هر شرایطی و در هر زمانی از آب و خاک‌مان به هر شکلی دفاع می‌کنیم.

مرد و زن، پیر و جوان از صبح امروز حاضری زدند تا در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

امروز هم حضور ریش سفیدان و کودکان و نوزادان در آغوش والدین در پای صندوق‌های رأی جلوه‌گری می‌کرد. پیرمرد ۸۷ ساله‌ای از قنوات به همراه همسر و نوه خود پای صندوق آمده بود تا حضور خود از نظام و توطئه‌های دشمنان حراست کند.

آری، برای رسیدن به قله، ما نیز به سهم خود وظیفه داریم و امروز هر رأی در پای صندوق‌های رأی پیشرفت و عزت را سرعتی دوباره می‌بخشد.

جمعیت اصناف، کسبه، بازاریان، علما، مراجع تقلید، نظامیان و مسؤولان دولتی هم با حضور در شعبه‌های اخذ رأی در اقصی نقاط استان، رأی خود را به صندوق انداختند.

امروز ساکنان روستاها و بخش‌های استان قم برای مشارکت در سرنوشت کشور در شعب رأی گیری حاضر شدند.

زائران نیز از صبح امروز ضمن زیارت با حضور در شعب اخذ رأی در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه رأی خود را ثبت کردند.

امروز حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی یک پیام روشن داشت و آن پیام این است که ما باید با وحدت و همدلی رأی خودمان را با حداکثر مشارکت به صندوق بی اندازیم و به ملت‌های جهان ثابت کنیم که ما همیشه پای آرمان‌های انقلاب‌مان هستیم.

بر اساس اعلام ستاد انتخاباتی ستاد انتخابات کشور رأی گیری دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۲۰ ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

روایتی از حماسه خاستگاه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

مردم نیز پیام‌هایی به رئیس جمهور منتخب داشتند که گزیده‌ای از این پیام‌ها اینچنین است: رئیس جمهور باید به حرف دل من گوش بدهد، به فکر معیشت مردم باشد، یک دولت مستحکم مردمی و منسجم با امید به خدا تشکیل بدهد و به شعارها و قول‌هایی که داده است، عمل کند.

امروز هم حضور پررنگ بانوان، مادران و عروس و دامادهای دیار بانوی کریمه اهل بیت (ع) در انتخابات چشمگیر بود و به ندای ولایت لبیک گفتند.

یک عروسی قمی گفت: امروز درست است که عقد ما هست، ولی انجام وظیفه می‌کنیم و آمده‌ایم تا فرد اصلح را انتخاب کنیم و برای وطن‌مان ایستادگی کنیم.

از صبح امروز صندوق‌های اخذ رأی به استقبال والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که امکان حضور در پای صندوق‌های رأی را نداشتند، رفت و با حضور معتمدین بنیاد و عوامل اجرایی و ناظران در منازل شهدا و ایثارگران، رأی خود را به صندوق انداختند.

مادر شهید مهدی ایمانی از شهدای مدافع حرم نیز در گفت و گویی گفت: توصیه من به مردم این است که با پشتوانه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری با انتخاب اصلح به کسی رأی بدهند که اصلح باشد، مملکت را بسازد، مدافع جوانان و مملکت و خون شهدا باشد.

در این دوره از انتخابات ۸۵۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و رأی گیری در شهرستان‌های جعفرآباد و کهک از توابع استان قم در حال انجام است.

در استان قم ۷۴۷ شعبه اخذ ثابت و سیار پیش بینی شده و شهروندان قمی از صبح امروز با در دست داشتن کارت ملی و یا شناسنامه برای انداختن رأی خود در صندوق‌های رأی به این امکان مراجعه کردند.

تعداد رأی اولی‌ها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان قم، ۵۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۲۸۰۰ نفر پسر و ۲۷۰۰ نفر دختر هستند.

بر اساس اعلام استانداری قم تا ساعت ۱۶ امروز ۳۲ درصد از مردم قم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند. بزارک تصویر

کد خبر 6158173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha