۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۶

مهر گزارش می‌دهد؛

سنگ تمام مردم قزوین برای انتخابات

سنگ تمام مردم قزوین برای انتخابات

قزوین- مردم قزوین با حضور خود در دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری سنگ تمام گذاشتند و حال این امید وجود دارد که با انتخاب اصلح این جشن بزرگ را تکمیل کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها-مطهره میرزایی: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در قزوین با شور و نشاط وصف ناشدنی در حال برگزاری است و مردم قزوین با شرکت در انتخابات به دنبال انتخاب اصلح هستند.

جلسه مناظرات در دوره دوم به شکل ویژه‌تری به مردم برای شناخت کاندیدای مورد نظر خود کمک کرد و اگرچه همچنان تنور تعصب و تبلیغات حامیان دو جبهه داغ است اما مناظرات یک هفته گذشته فرصت خوبی را برای کسانی که در انتخاب خود و حتی برای شرکت در انتخابات مردد بود ایجاد کرد.

از ابتدای ساعات آغاز انتخابات، افزایش میزان مشارکت مردم مشهود بود و صحبت‌های رئیس ستاد انتخابات مبنی بر شرکت ۲۳ هزار قزوینی در ۵۰ دقیقه اول زمان انتخابات تصدیقی بر این حضور پرشور بود. از همان ساعات اولیه حضور در مسجد امام خمینی (ره) شاهد حضور مردم بودیم، تمام دیوارهای مسجد به استقبال از محرم حسینی سیاه‌پوش بود و تصویری از سیدالشهدای مقاومت سردار سلیمانی و شهید جمهور خدمت، آیت‌الله رئیسی در وسط مسجد چشم‌نوازی می‌کرد.

در همان دقایق ابتدایی مادری که روی ولی چر نشسته بود به همراه دختر خود وارد مسجد شد و در دستان او نیز تصویر لبخند رئیس جمهور شهید به چشم می‌خورد، از او می‌پرسیم که چرا در ساعات اولیه به مسجد آمده و آیا بهتر نبود با این شرایط از گروه سیار انتخابات بخواهد تا برای اخذ رأی در منزل او حاضر شوند؟ چهره‌اش تغییری نمی‌کند دخترش می‌گوید که شنوایی‌اش کم است سپس نزدیک گوش او با صدای بلندتری سوال من را تکرار می‌کند و مادر با صدای ضعیف‌تری تنها چند کلمه را تکرار می‌کند که «برای ادامه راه رئیس جمهور شهیدم، آمدم برای جوانان، برای شهدا» و سپس سکوت می‌کند، ماهم سکوت می‌کنیم؛ به‌راستی چه رسالت بزرگی است قدم گذاشتن در مسیر شهدا.

سنگ تمام مردم قزوین برای انتخابات

برای کشور آمده بود

طولی نمی‌کشد که مادر دیگری بالباس محلی و روستایی وارد مسجد می‌شود و در صف قرار می‌گیرد سراغ او می‌رویم می‌گوید که نمی‌تواند خیلی خوب صحبت کند و اجمالاً و بدون مصاحبه می‌گوید که برای کشورش و برای آینده کشورش آمده است.

آن‌سوی دیگر مسجد اجتماعی از جوانان با ظاهری متفاوت برای اخذ رأی آمده‌اند و آن‌چنان بانشاط وارد مسجد شدند که به‌یک‌بار فضای مسجد از نشاط و شیطنت جوانان پر شد، تمایلی به مصاحبه نداشتند هرکدامشان به شوخی دیگری را برای مصاحبه تشویق می‌کرد اما خود حرفی به میان نمی‌آورد، علی‌رغم شیطنت همگی برای انجام مصاحبه خجالتی هستند و درنهایت توافق می‌کنند تا خودشان چندجمله‌ای بگویند و من در زبان خبر آن‌ها شسته‌ورفته و اصلاح‌شده منتشر کنم.

لپ کلام جمعی‌شان درحالی‌که هریک تکه‌تکه صحبت می‌کردند این بود که برای حمایت از کاندیدای موردنظر خود پای صندوق رأی حاضر شدند، البته خیلی هم از وضع موجود رضایت ندارند اما معتقدند که قهر با صندوق هم دردی را دوا نمی‌کند. از طرف دیگر باورشان این است که دستاوردهای کشور کم نیست اما باوجود این تلاش و تمرکز بر ظرفیت‌ها هم کافی نیست و لازم است تکیه‌بر ظرفیت‌ها به‌ویژه نیروی انسانی جوان بیشتر از گذشته باشد و اجازه دهند تا جوانان در کشور فعالیت مؤثر داشته باشند. حضور پرشور اقشار مردم در جای‌جای مسجد با هر طیف و سلیقه نشان از آن است که مردم"به تفاوت هر رنگ و زبان" برای پیشرفت و آبادانی ایران آمده‌اند.

خانم نسبتاً جوانی با کودک خود می‌آید و می‌گوید که می‌خواهد صحبت کند، میکروفن را سمت او می‌گیرم می‌گوید صبح اول وقت همراه فرزندم آمدم تا ضمن اینکه به فرزند خود بیاموزم انتخابات یک وظیفه اجتماعی است و او هم باید در آینده نسبت به وظیفه اجتماعی خودآگاه باشد.

آمدم تا در تعیین سرنوشت کشورم اثرگذار باشم

وی در پایان صحبت‌های خویش بیان می‌کند: آمدم تا در تعیین سرنوشت کشورم اثرگذار باشم و کسی را انتخاب کنم که بتواند به امور کشور مسلط باشد و نسبت به مسائل مردم نیز آگاهی داشته باشد.

سنگ تمام مردم قزوین برای انتخابات

کمی آن‌طرف‌تر پیرزنی درحالی‌که ذکر می‌گوید و برگه خود را داخل صدوق می‌اندازد و در پاسخ به این سوال که چرا پای صندوق رأی حاضرشده چنین مطرح می‌کند که برای کشور، رهبر، شهدا، امام راحل (ره) و مردم آمده است و حالا بیشتر از هر زمان دیگری نگران آینده کشور است.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور می‌شود که همه ما موظفیم تا در قبال کشور به مسؤولیت سیاسی و اجتماعی خود عمل کرده و باید نسبت به انتخابات، میزان مشارکت و انتخاب فرد اصلح دغدغه‌مند و دغدغه مدار باشیم و بتوانیم به‌خوبی معیارهای رئیس جمهور تراز را معرفی کنیم و به هر کاندیدی که معدل بالاتری دارد رأی دهیم.

سوژه دیگری که توجه تمام اهل مسجد را به خود معطوف کرد زوج جوانی بودند که با ماشین گل زده عروسی درحالی که ماشین را کنار درب ورودی مسجد پارک کرده وارد مسجد شدند و لحظات آغازین زندگی خود را با یک فعالیت سیاسی آغاز کردند.

کشور به رأی ما نیاز دارد

دوربین صداوسیما درحالی‌که مصاحبه با یک خانواده پنج نفره‌ای بود که مادر و پدر خانواده زوج جوانی بودند که برای اخذ رأی همراه با فرزندان خود در مسجد حاضرشده بودند و در گفت‌وگوهایشان چنین مطرح می‌کردند که امروز انتخابات فرصتی است که کشور به پشتوانه آرا مردم نیاز دارد و به هر فردی که می‌تواند رأی دهد ملزم و ضروری است که در میدان انتخابات حاضر شود البته که تنها حضور کافی نیست و تکمیل‌کننده مسیر حضور انتخاب فرد اصلح است.

سنگ تمام مردم قزوین برای انتخابات

همسر وی که کودک دوساله خود را در آغوش گرفته و در کنار پدر خانواده ایستاده است حالا می‌گوید: انتخابات یک اقدام یک‌روزه نیست بلکه یک جریان است و تجلی این جریان در یک روز منعکس می‌شود، البته شهادت رئیس جمهور داغ بزرگی بود که کشور را در سوگ نشاند و این امر سبب شد تا فرصت تبیین برای مشارکت کوتاه باشد اما شهادت ایشان مسیری را برای انتخابات پیش روی مردم گذاشت که اگر امروز مردم بخواهند معیارها و ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز انقلاب را معرفی کنند به صفاتی از شهید خدمت اشاره می‌کنند و حالا مردم بهتر از قبل می‌توانند در انتخاب فرد اصلح پیشگام باشند.

این خانواده پرشور با دوربین خداحافظی می‌کنند و می‌روند با خودم می‌گویم شهید رئیسی چقدر خوب توانست مصداق بارز انتخاب یک رئیس جمهور تراز انقلاب باشد، اگرچه مدت‌زمان فعالیت ایشان کوتاه بود اما همین مدت کوتاه توانست به‌خوبی مطرح کند که "ما می‌توانیم" یک رؤیا نیست که بشود یا نشود بلکه یک مسیر است و اتفاقاً شدنی هم هست، وی ثابت کرد که مسائل کشور حل‌شدنی است، که جهاد خدمت لازمه راه مسؤولان است، ایشان ثابت کرد که نماینده مردم باید از جنس مردم باشد و اشرافی گرایی در میان ملت جایی ندارد، ایشان راه درست خدمت را نشان داد و مسیری را پیش روی مردم گذاشت تا بتوانند راحت‌تر از قبل بتوانند فردی از جنس مردم را به‌عنوان نماینده خود در قوه مجریه انتخاب کنند.

کد خبر 6158179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha