صدای حزب سبز استرالیا نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد

صدای حزب سبز استرالیا نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد

در ادامه حمایت‌های جهانی از مقاومت فلسطین در غزه، یک سناتور استرالیایی و رهبر حزب سبز این کشور خواستار تحریم مالی تل آویو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با رسوا شدن رژیم کودک کش صهیونیستی در جنایات هولناک بشری در غزه، اینک، نیم نگاهی به چهارگوشه جهان، نشان می‌دهد مساله فلسطین دیگر یک مساله داخلی نیست و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش همه مردم و حتی سیاستمداران جهان از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب را برانگیخته است.

در همین ارتباط، یک نشریه آمریکایی روز جمعه گزارش داد که اکنون صدای موج ضد صهیونیستی نه تنها در میان ملت‌های مسلمان زنده و ساری است، بلکه اینک، این موج به متحد نزدیک سیاسی، اما دور این رژیم نیز سرایت کرده است.

در همین راستا، حزب سبزها در استرالیا که سومین حزب بزرگ این کشور هست، تحریم و افزایش فشار علیه رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

نشریه اینترنتی «The Age» آمریکا در گزارشی در روز پنجشنبه تأیید کرد که برای نخستین بار پس از چند دهه هم‌صدایی و همدستی استرالیا با رژیم اشغالگر صهیونیستی، اینک یک سناتور از حزب کارگر استرالیا خواستار قطع کمک مالی و حمایت هیأت حاکمه این کشور از رژیم صهیونیستی شده است.

در این گزارش آمده است که «هرکس تصور می‌کند که رویدادهای خاورمیانه در سیاست‌های جهانی از جمله کشورهای دور از این منطقه اثر گذار نیست، کاملاً در توهم است، چرا که یکی از همین تبعاتی که وقایع این منطقه بر استرالیا و کشورهای دور در پی داشته، سرازیر شدن صدها مهاجر سوری، عراقی به این کشورها بوده است.»

نشریه آمریکایی پرونده نسل کشی و نظام آپارتاید رژیم تل آویو در غزه را یکی از وجوه اصطکاک و تنش در محافل سیاسی و افکار عمومی استرالیا در اعتراض به صهیونیست‌ها برمی‌شمارد و می‌افزاید: جنایات هولناک تل آویو ضد غیرنظامیان اکنون به محل تنش در پارلمان و جامعه معترض به این جنایات‌ها مبدل شده است.

به نوشته وبگاه آمریکایی، جنایت‌های این رژیم در غزه حتی صدای اعتراض نمایندگان پارلمان استرالیا را نیز در آورده است، به طوری که، «آدم باندت» رهبر حزب سبز پارلمان این کشور تل آویو را متهم به شیوع سو تغذیه و گرسنگی عامدانه ضد مردم غزه کرده است.

این گزارش می‌افزاید: «استمرار جنایات اسرائیلی‌ها در باریکه غزه و اوضاع فاجعه‌بار و غم انگیزی که ملت فلسطین هم‌اینک تجربه می‌کنند، طیف‌های مختلف جامعه استرالیا را به چند دستگی سوق داده و سیاستمداران این کشور را در اتخاذ موضع دشواری قرار داده، چرا که از سویی حاکمان این کشور دارای مناسبات مستحکمی با تل آویو بوده و از سویی دیگر، بحران انسانی در غزه به آزمونی سخت برای آنان در برابر افکار عمومی خشمگین شده و مقامات استرالیایی با آن با اغماض برخورد می‌کنند.»

در بخش دیگری از این گزارش به پیشینه این کشور تحت سلطه سیاست‌های استعماری آمریکا پرداخته و می‌نویسد: از زمان خیزش جنگ جهانی اول و دوم تا حوادث فاجعه‌بار اخیر در عراق (ظهور داعش)، استرالیا با وجود دوری جغرافیایی از منطقه غرب آسیا با ارسال نیروهای نظامی مورد نیاز آمریکا به منطقه غرب آسیا به طمع دستیابی به منابع اقتصادی همواره آلت دست و اسیر سیاست‌های جهان خوارانه و هژمونی واشنگتن قرار دارد.

با تبعیت کورکورانه کاخ سفید از لابی صهیونیسم در ارسال سلاح و مهمات به این رژیم کودک کش طی ۹ ماه گذشته از جنایت در غزه و نیز فرسایش متحدان نظامی واشنگتن در اروپا در جنگ اوکراین، و ظهور نظم نوین چند قطبی تحت عنوان گروه «بریکس» یا سازمان همکاری‌های شانگ‌های و خروج ملت‌های ستمدیده آفریقایی از مستعمره غرب، اینک افول هژمونی آمریکا در جهان بیش از پیش شدت یافته و خیزش خودجوش جنبش‌های دانشجویی و طبقه متوسط فرهنگی در آمریکا و گسترش دامنه آن به سرتاسر دنیا در پی همدستی وشنگتن با تل آویو ضد غیرنظامیان در باریکه اکنون رخنه در میان متحدان سنتی کودک کشان حتی در دورترین جغرافیای خاکی پدید آورده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر سال گذشته) تاکنون به بیش از ۳۸ هزار و ۱۱ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی و حتی برخی سیاستمداران کشورهای متحد این رژیم را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

کد خبر 6158224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha