۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۲

خلق حماسه در گرمای ۵۰ درجه؛

افزایش مشارکت بوشهری‌ها/ رای‌گیری به‌صورت زمینی، دریایی و هوایی

افزایش مشارکت بوشهری‌ها/ رای‌گیری به‌صورت زمینی، دریایی و هوایی

بوشهر- اهالی استان بوشهر مشارکتی گسترده در انتخابات داشته‌اند و صندوق‌های انتخابات از طریق زمین، دریا و هوا به نقاط صعب‌العبور انتقال یافت تا همه امکان شرکت در انتخابات را داشته باشند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از صبح امروز که دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور آغاز شد، مردم استان بوشهر نیز حضوری گرم، پرشور و گسترده در انتخابات داشتند.

مردم نقاط مختلف از پیر و جوان، زن و مرد، رأی اولی و باتجربه‌های انتخاباتی همه و همه در کنار هم در انتخابات حضور یافتند تا حماسه دیگری را در روز پانزدهم تیرماه ثبت کنند.

فرمانداران در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر اعلام کرده‌اند که مردم از نخستین ساعات حضوری گسترده در انتخابات داشته‌اند و در بسیاری از صندوق‌ها میزان مشارکت حتی تا ۲ برابر نیز بوده است.

استان بوشهر این روزها گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است ولی این گرما مانعی برای حضور مردم در انتخابات نبوده و مردم همچنان دلگرم به حمایت از نظام و انقلاب در انتخابات حضور یافته‌اند.

مردم استان بوشهر با حضور گسترده در دور دوم انتخابات حماسه‌ای دیگر خلق کردند تا ثابت کنند که همیشه پای این نظام و انقلاب، آرمان‌های امام، شهدا و رهبری ایستاده‌اند.

هر چند هنوز تا پایان رأی‌گیری زمان باقی است ولی ازدحام جمعیت در شعب اخذ رأی نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم استان بوشهر همچنان در حال افزایش است و مردم صحنه را خالی نکرده‌اند.

افزایش مشارکت بوشهری‌ها/ رای‌گیری به‌صورت زمینی، دریایی و هوایی

با توجه به شرایط خاص استان بوشهر صندوق‌های اخذ رأی از طریق زمین، دریا و هوا به نقاط مختلف انتقال یافت تا همه در انتخابات شرکت کنند.

برای نقاط صعب العبور مثل سکوهای نفتی و گازی در دل خلیج فارس صندوق‌های اخذ رأی به صورت هوایی و یا دریایی حمل شدند تا کارکنان صنعت نفت و گاز نیز در این حماسه بزرگ نقش‌آفرینی کنند.

این دوره از انتخابات جلوه‌های خاصی را در استان بوشهر داشت که می‌توان به حضور پیرمرد ۱۰۷ ساله پای صندوق رأی، حضور خانوادگی در شعب، افزایش چشمگیر رای‌اولی‌ها، حضور کارکنان صنعت، حضور کودکان و انداختن رأی در صندوق به نمایندگی از والدین و… اشاره کرد.

افزایش مشارکت در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همچنان شاهد افزایش حضور مردم در محل اخذ رأی هستیم.

۷۹۰ شعبه اخذ رأی در استان فعال شده که ۵۶۵ شعبه اخذ رأی ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار، ۴۷۱ شعبه در شهرها و ۳۱۹ صندوق اخذ رأی در روستاها است سعید حیدری با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر در حال خلق یک حماسه دیگر هستند اضافه کرد: انتخابات در ۷۹۰ شعبه اخذ رأی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: انتخابات در همه نقاط استان بوشهر با سلامت کامل در حال برگزاری است و خوشبختانه هیچ مساله امنیتی در استان نداشته‌ایم و شاهد همکاری کامل مردم با عامل برگزاری و نظارت انتخابات هستیم.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ ناظر شورای نگهبان بر انتخابات در استان بوشهر نظارت می‌کنند و همه عوامل اجرایی و نظارت در صیانت از آرای مردم کوشا هستند.

وی با تقدیر از حضور گسترده و پرشور مردم استان بوشهر در انتخابات گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، شعب اخذ رأی در نقاط مختلف استان شلوغ است و شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات هستیم.

افزایش مشارکت بوشهری‌ها/ رای‌گیری به‌صورت زمینی، دریایی و هوایی

برگزاری انتخابات در سلامت کامل

استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر امروز نیز حماسه دیگری را خلق کردند و شاهد حضور گسترده و پرشور و شعور مردم در انتخابات هستیم.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به اینکه روند رأی‌گیری در نقاط مختلف استان بوشهر همچنان در جریان است تصریح کرد: گزارش‌ها بیانگر افزایش حضور مردم در انتخابات نسبت به هفته گذشته است.

وی ادامه داد: امروز بازدیدهایی را از شعب اخذ رأی در نقاط مختلف استان داشتیم که مردم حضوری گسترده در انتخابات داشته‌اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با تمام توان از رأی مردم صیانت می‌کنیم تاکید کرد: خوشبختانه مردم استان بوشهر بدون هیچ چالشی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: انتخابات در استان بوشهر بدن هیچ مساله امنیتی برگزار شده و تخلفات و جرایم انتخاباتی در این استان نداشته‌ایم.

افزایش مشارکت بوشهری‌ها/ رای‌گیری به‌صورت زمینی، دریایی و هوایی

در استان بوشهر ۸۰۶ هزار و ۱۴۲ نفر واجد شرایط حضور در انتخابات هستند و هفت هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات فعالیت دارند.

همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ناظرین توانمند و آموزش دیده در سطوح مختلف، به عنوان چشم بینای نظام امر نظارت بر ۷۹۰ شعبه اخذ رأی را انجام و همانند گذشته با رعایت دقیق قانون وفق مقررات از آرای مردم صیانت و حفاظت می‌کنند.

کد خبر 6158283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha