۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۹

رئیس ستاد انتخابات اردبیل:

رسانه‌ها اغتشاش فکری و ذهنی ایجاد نکنند

رسانه‌ها اغتشاش فکری و ذهنی ایجاد نکنند

اردبیل- رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود رسانه‌های استان از اغتشاش فکری و تشویش اذهان عمومی پرهیز کرده و از گمانه‌زنی نتایج انتخابات پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان شامگاه جمعه با حضور در ستاد انتخابات و ارائه گزارش برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: لحظه به لحظه گزارش‌گیری از سامانه‌های آنلاین نشان می‌دهد که در این دوره از انتخابات مشارکت مردم بالاتر از مرحله اول است و تا ساعت هشت شب میزان مشارکت در مرحله دوم از مرحله قبل پیشی گرفته است.

وی تصریح کرد: سلامت انتخابات در لایه‌های مختلف نظارتی، اجرایی و نمایندگان نامزدها تأمین شده است و هیچ‌گونه خدشه‌ای در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: فرآیند برگزاری انتخابات به نحوی است که همه مراحل مکمل هم هستند و قطعاً سلامت انتخابات بر اعتمادآفرینی بیشتر نیز تأثیرگذار خواهد بود.

قاسمیان افزود: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از صبح تا این لحظه حاضر بوده و قطعاً بر فرآیند شمارش آرا نیز نظارت خواهند کرد تا زمینه برای رفع سو ذهنیت‌های احتمالی برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما روی موضوع امنیت و سلامت انتخابات بسیار حساس هستیم و تلاشمان بر این است تا در این زمینه فضای خوبی را در مردم و جلب اعتماد آنها مهیا کنیم.

قاسمیان اضافه کرد: مردم به هیچ وجه به منابع غیررسمی در اعلام نتایج انتخابات رجوع نکنند چرا که سندیت ندارد و انتظار می‌رود رسانه‌ها و فضای مجازی نیز از انتشار اخبار کذب در این زمینه جلوگیری کنند.

وی از برخورد با تعدادی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که اقدام به انتشار اخبار غیرواقعی می‌کردند، خبر داد و بیان کرد: رسانه‌ها حق ندارد به اغتشاش فکری و تشویش اذهان عمومی دامن بزنند.

قاسمیان در ادامه یادآور شد: عظمتی که ملت ایران خلق کردند در تاریخ این کشور ماندگار می‌شود و امروز را می‌توان جشن بزرگ ملی و احساس غرور ایرانیان لقب داد.

وی تصریح کرد: در این جشن ملی مردم ایران نشان دادند که به ساختار سیاسی و امنیتی ایران دلبسته هستند و کشور ما را پرچمدار و الگوی مردم‌سالاری حقیقی دینی می‌دانند.

قاسمیان گفت: به هیچ وجه در صیانت از آرای مردم خدشه‌ای وارد نیست و انتظار می‌رود همه فردا به نتیجه انتخابات تمکین کرده و رئیس جمهور منتخب را به رسمیت بشناسند.

وی طرفداران کاندیداها را به پرهیز از تجمعات غیرقانونی دعوت کرد و افزود: اگر قرار است مراسمی برگزار شود باید با صدور مجوز قانونی بوده و احترام دهه اول محرم حفظ شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: همه سرمایه ما ماه محرم و ارزش‌های نهضت حسینی است و هیچکس حق ندارد به بهانه پیروزی در انتخابات به این آرمان مقدس لطمه‌ای وارد کند.

کد خبر 6158335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha