۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۱۶

گزارش مهر؛

حماسه مردم استان سمنان تکمیل شد/ مشارکت چشم‌گیر بود

حماسه مردم استان سمنان تکمیل شد/ مشارکت چشم‌گیر بود

سمنان- مردم استان سمنان همپای دیگر هموطنان خود حماسه‌ای دیگر را پای صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خلق کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان سمنان دیار سه هزار شهید، دیار علما و فضلا و دانشمندان، سرزمین دار المرحمه و مهد معلمان دین و اخلاق امروز شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از سوی مردم شهید پرور و ولایتمدار خود بود. مردمی که آمدند تا نشان دهند که اهل حماسه حضور هستند اهل حماسه انگشت‌های جوهری، اهل مقاومت و ایستادگی و حضور در صحنه‌ها.

مردم استان سمنان امروز علیرغم گرمای شدید هوا پای صندوق‌های رأی حاضر شدند گرمای هوا امروز به اندازه‌ای بود که برای مثال در شاهرود و سمنان رکورد گرم‌ترین روز سال شکسته شد و در گرمسار هوا بیش از ۴۲ درجه گرما داشت اما همه اینها باعث نشد که مردم استان پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و به وظیفه خود عمل نکنند.

مردم استان سمنان از دقایقی قبل از بازگشایی صندوق‌های رأی در محل‌های رأی گیری حاضر بودند در دامغان حتی نیم ساعت قبل از بازگشایی افرادی در حسینیه ابوالفضل (ع) و در سمنان در مسجد جهادیه حضور داشتند که برای مسئولان هم جای تعجب و البته قدردانی داشت. علیرغم اینکه انتخابات دو بار تمدید شده هنوز هم مردم در صفوف به هم فشرده ایستاده‌اند و کماکان هم به این صف افزوده می‌شود.

حماسه مردم استان سمنان تکمیل شد/ مشارکت چشم‌گیر بود

مشارکت زیاد است

مردم در داخل مدارس و مساجد علیرغم گرما و ازدحام همچنان ایستاده‌اند تا رأی خودشان را به صندوق‌ها بیاندازند. ازدحام مردم آنقدر زیاد است که به نظر می‌رسد تا آخرین لحظه انتخابات، همچنان در صف‌ها ایستاده باشند.

گمانه زنی‌ها و آمار غیر رسمی نشان می‌دهد که تا ساعت ۱۹ بیش از تمام افرادی که در دور اول انتخابات در استان سمنان مشارکت کرده بودند، رأی دادند و این یعنی مشارکت در این دور از دور اول به مراتب و به شکل چشم گیری بیشتر خواهد بود.

صحبت با ناظران شعب هم این موضوع را تأیید می‌کند تعرفه‌های رأی مصرف شده به مراتب بیشتر است برخی صندوق‌ها اذعان دارند که دو برابر دور اول، تعرفه مصرف کرده اند و این نشان از شور و حضور مردم در انتخابات دارد. پیش بینی می‌شود که مشارکت انتخابات در استان سمنان از ۶۰ درصد هم بیشتر شود.

قدردان مردم هستیم

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن قدردانی از حضور مردم در گفتگو با مهر، گفت: مردم امروز بار دیگر نشان دادند که بر عهدشان هستند همچنین باید تاکید کرد که مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، یاس دشمنان را به دنبال دارد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه مردم بصیر و همیشه در صحنه استان سمنان با حضور پای صندوق‌های رأی کار نیمه تمام خود را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به اتمام رساندند افزود: دشمنان برای مأیوس کردن ملت ایران تلاش سرشاری دارد اما مردم در عمل پاسخ شأن را دادند.

وی با بیان اینکه نظم خوبی در شعب استان برقرار بود و از دست‌اندرکاران نیز قدردانی می‌کنیم، بیان کرد: مردم استان کار نیمه تمام خود را به اتمام رسانده و حضور خوبی را از خود نشان دادند که جای قدردانی دارد.

حماسه مردم استان سمنان تکمیل شد/ مشارکت چشم‌گیر بود

تعرفه تأمین شد

استاندار سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۶۹۱ صندوق اخذ رأی در استان وجود دارد که تا کنون مشارکت خوبی را در آنها شاهد بودیم، گفت: علیرغم اینکه انتخابات دو بار تمدید شده اما هنوز شعب اخذ رأی میزبان مردم استان است.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه تعرفه مورد نیاز و لازم برای شعب تأمین شده و جای نگرانی نیست، افزود: انتخابات تا ساعت ۲۴ امشب برقرار است و مردمی که هنوز نتوانسته اند رأی بدهند باید سریع‌تر به صندوق‌ها رجوع کنند.

وی ضمن قدردانی از مردم برای مشارکت خوب در انتخابات بیان کرد: با حضور حماسی مردم در انتخابات هفته گذشته، رتبه پنجم در مشارکت به استان سمنان اختصاص یافت و در دور دوم هم شاهد حماسه سازی مردم استان بودیم.

حضور مردم همچنان ادامه دارد

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: همه شعب ملزم به روشن کردن یک رادیو برای شنیدن تمام اطلاعیه‌های وزارت کشور و ستاد انتخابات هستند تا منطبق بر آنها، فرایندهای رأی‌گیری پیش برود.

فرج الله شوشتری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مردم همچنان با شور خاصی در صندوق‌های اخذ رأی حاضر شده و رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند و خوشبختانه مشکل خاصی نیز در استان مشاهده نشده است.

با تاریکی و خنک شدن هوا موج حضور مردم پای صندوق‌های رأی را شاهد هستیم مردم همچنین در بازگشت از تفرجگاه‌ها رأی خود را نیز به صندوق می‌اندازند. در برخی شعب صف‌ها به خیابان رسیده است.

مردم در صحنه هستند

بسیار از مردم به واسطه اینکه امروز روز تعطیل بود در تفرجگاه‌ها و ییلاق‌های استان حضور داشتند و در نتیجه ساعات پایانی رأی گیری به مراتب شعب شلوغ تر نیز شده است. گروهی از مردم که کسب و کار خود را دارند نیز تمایل بیشتری به مشارکت در ساعات پایانی دارند و همه این عوامل باعث شده تا ازدحام در شعب همزمان با شامگاه آدینه بیشتر شود.

ناظران صندوق‌ها اذعان دارند که مشارکت از دور اول بیشتر است و این را می‌توان از میزان تعرفه‌های مصرف شده متوجه شد. مردم استان سمنان بار دیگر نشان دادند که اهل حضور هستند و در میدان، پای کار هستند و در صحنه؛ و این بار بهانه ثابت کردن اراده شأن، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود.

مشارکت در دور اول انتخابات به گفته مسئولان ۴۹.۱ درصد بود که به نظر می‌رسد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، این میزان حتی بیشتر هم شود زیرا شاهد حضور پرشور تر مردم این استان هستیم مردمی که سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده تا نشان دهند که در همه صحنه‌ها هستند.

کد خبر 6158357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha