۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۱

با حضور گسترده مردم انجام شد؛

پایتخت حسینیت مهیای آیین‌های محرم

پایتخت حسینیت مهیای آیین‌های محرم

اردبیل- در آستانه ماه محرم پایتخت حسینیت با حضور گسترده سوگواران و عزاداران سیدالشهدا (ع) آماده و مهیای برگزاری آیین‌های ماه عزای حسینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر چند در استان اردبیل از هشتم ذی‌حجه و با گرامیداشت سالروز شهادت مسلم‌بن عقیل عزاداری‌ها و محافل سوگواری سیدالشهدا (ع) در قالب گروه‌های عزاداری هفته‌خوانی در محلات مختلف انجام می‌شود اما با برگزاری آئین سنتی و به ثبت ملی رسیده تشت‌گذاری به صورت رسمی اهالی پایتخت حسینیت به استقبال عزای سیدالشهدا (ع) می‌روند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده تصریح کرد: با تشت‌گذاری حسینیه اوچدکان و همچنین مسجد جامع و مسجد اعظم، امروز شاهد تشت‌گذاری مساجد محلات شش‌گانه و شعبات آنها هستیم تا حال و هوای محرمی در دیار دارالعباس و دارالامان به اوج برسد.

وی گفت: از امشب سوگواری ایام محرم با حضور دستجات و هیأت‌های مذهبی، مادحین و شعرا در مساجد مختلف استان آغاز می‌شود تا شور و حال حسینی سراسر دیار عاشقان به ابوالفضل و امام حسین (ع) را فرا گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: حضور دستجات در خیابان‌ها، بازار تاریخی اردبیل و دید و بازدیدهای شبانه دستجات عزاداری از مساجد محلات مختلف از جمله آئین‌های قدیمی و با سابقه در دارالارشاد اردبیل است که زمینه برگزاری مراسم باشکوه شبانه عزای حسینی را با حضور گسترده مردم فراهم می‌آورد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال نیز از ظرفیت هیأت و دستجات عزاداری بهره گرفتیم تا با محتوا و غنای مطلوب‌تر عزاداری‌ها انجام و تلاوت قرآن، سخنرانی علما و روحانیان به همراه شعرخوانی و مداحی در سوگ عزای فرزند زهرا (س) به شایستگی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: تدارک برنامه‌های محرم به صورت فراگیر و مردمی است و قطعاً احسنات و نذر و نیازها نیز در این ماه با حال و هوایی متفاوت خواهد بود که امیدواریم اهالی استان از محافل و مجالس ذکر مصیبت اهل بیت به ویژه خاندان سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش سخنانی شایسته و در خور به میان بیاورند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاوه بر مساجد سطح شهر، مراسم عزاداری از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در مسجد قدس با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و سوگواری دهه اول محرم در حسینیه ثارالله سپاه در ساعت ۲۱ شب با تدارک برنامه‌های مختلف از امشب آغاز می‌شود.

در آستانه ماه محرم و در یک اقدام ارزشمند خانواده خیر نام‌آشنای اردبیل داود پیرعلایی با پرداخت ۵۰ میلیون تومان به یاد سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و در آستانه اولین سالگرد رحلت این خیر خوش نام زمینه آزادی هفت نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد را فراهم کردند.

کد خبر 6159242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha