۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۷

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

مکتب کربلا زمینه فیض را برای همه گروه‌های جامعه فراهم کرده است

مکتب کربلا زمینه فیض را برای همه گروه‌های جامعه فراهم کرده است

بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بررسی چرایی ماندگاری مکتب کربلا گفت: مکتب کربلا زمینه فیض را برای همه گروه‌های جامعه فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شنبه شب در هیأت رزمندگان اسلام بندرعباس با اشاره به جاودانگی مکتب عاشورا و لزوم توجه به راز و رمز این ماندگاری، اظهار کرد: قطع به یقین همراه بودن اراده و خواست خداوند با مکتب انسان‌ساز کربلا و عاشورا نخستین دلیل برای ماندگاری این مکتب عظیم الهی است.

وی افزود: کربلا منبع بزرگی از ایثار، توکل، توجه و ارزش‌های انسانی است؛ امام حسین علیه السلام در کربلا را باید منبع بزرگ عمل به تمام دستورات الهی و جمع تمام حسنات دانست از این رو عنایت خداوند شامل حال کربلایی‌های عاشورایی شده است و خداوند متعال به پاس اخلاصی که شهدای کربلا و امام شهدا به خرج دادند قلوب مردم را متمایل به آن‌ها کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تصریح‌کرد: کربلا به الگویی تمام عیار برای بندگی تبدیل شده است و همین امر نیز باعث می‌شود که این مکتب همواره پویا باشد و مراسم آن هر ساله پرشور تر از سال‌های قبل برگزار شود.

عبادی زاده عنوان کرد: دیگر علت ماندگاری و جاودانگی انقلاب بزرگ کربلا این است که در این مکتب زمینه برای فیض همه گروه‌ها فراهم است و نور هدایت سید الشهدا علیه‌السلام به تمام افراد جامعه می‌رسد از این رو شاهدیم که در مجالس حسینی از فقها و عارفان گرفته تا افراد بی‌سواد و فقیر متنعم می‌شوند و همه اقشار فارغ از اینکه چه جایگاه و منصب دنیایی داشته باشند بر خوان با برکت امام حسین (ع) بهره‌مند هستند.

امام جمعه بندرعباس، حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را قدیم الاحسان و دائم الخیر معرفی کرد و گفت: کسانی که در دستگاه سید الشهدا علیه‌السلام تلاش می‌کنند و فعالیت‌شان را در راستای روشن نگه داشتن چراغ مجالس اهل بیت منطبق می‌کنند بایستی قدر خود را بدانند چرا که فعالیت در دستگاه امام حسین علیه السلام هم در دنیا و هم در آخرت دستگیر مریدان مکتب حسینی خواهد بود و آثار و برکات بی‌شماری به همراه دارد.

کد خبر 6159477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha