۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶

۲ خبر از سینما؛

اکران «نذر بی‌بی» آغاز شد/ پاسداشت دولتمند خالف در ایران

اکران «نذر بی‌بی» آغاز شد/ پاسداشت دولتمند خالف در ایران

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «نذر بی‌بی» برگزار شد و همچنین پاسداشت دولتمند خالف با نمایش مستند «دور مشو» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «نذر بی‌بی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد کریمی شامگاه ۱۶ تیر توسط گروه سینمایی «هنر و تجربه»، با حضور سازندگان و بازیگران این فیلم، اهالی رسانه و هنرمندان سینما و تئاتر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

محمد کریمی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «نذر بی‌بی» در ابتدای سخنانش ضمن دعوت از عوامل فیلم برای حضور روی صحنه، فرا رسیدن ماه محرم را به همه مخاطبان تسلیت گفت و افزود: از همه عواملم فیلم که برای ساخت آن زحمت کشیدند، بسیار متشکرم.

وی عنوان کرد: فیلم «نذر بی‌بی» یک اثر مذهبی و دینی است که برای اکران در این ایام مناسب است و آن را به ساحت مقدس بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیم می‌کنیم.

فیلم سینمایی «نذر بی‌بی» از ۲۰ تیر در پردیس سینمایی چارسو اکران می شود. در این مراسم بازیگران و عوامل فیلم و هنرمندانی همچون عنایت بخشی، عباس محجوب، حسن رضایی، عزت‌الله رمضانی‌فر حضور داشتند.

اکران «نذر بی‌بی» آغاز شد/ پاسداشت دولتمند خالف در ایران

نمایش مستند «دور مشو»

همچنین بیست‌وهشتمین برنامه نمایش مستندهای ایران‌شناسی به فیلم مستند «دور مشو» ساخته مسعود امینی تیرانی اختصاص دارد.

فیلم مستند «دور مشو» پرتره‌ای است درباره‌ دولتمند خالف، نوازنده، خواننده و شاعر مشهور و شخصیت برجسته فرهنگ و هنر تاجیکستان که بهمن سال گذشته در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

در این برنامه پس از نمایش و نقد و بررسی این فیلم که با حضور کارگردان همراه است، شاه منصور شاه میرزا خواجه‌اف (نماینده تاجیکستان در اکو)، علی اشرف مجتهد شبستری (عضو هییت مدیره انجمن دوستی ایران و تاجیکستان)، اکبر ایرانی (مدیر موسسه میراث مکتوب)، محمد جعفری قنواتی (فولکلوریست و مدیر بخش فولکلور دایرةالمعارف بزرگ اسلامی) و جواد رسولی (پژوهشگر) درباره‌ی وجوهی چند از فرهنگ تاجیکستان و ارتباط دیرینه‌ آن با ایران و فرهنگ ایرانی سخنرانی می‌کنند.

این برنامه با هدف پاسداشت فرهنگ تاجیکستان به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) و با همکاری سازمان نظام پزشکی کرج، روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ساعت ۱۸ در کرج، عظیمیه، ۴۵ متری کاج، نبش پامچال، سالن نظام‌پزشکی کرج برگزار می‌شود.

همه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان در این مراسم شرکت کنند.

کد خبر 6159798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha