۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

پنج عملیات مرمتی در مسجد سید اصفهان در دستور کار است

پنج عملیات مرمتی در مسجد سید اصفهان در دستور کار است

اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان در بازدید از روند مرمت مسجد سید، گفت: پنج عملیات مرمتی شامل مرمت اضطراری بنای گنبدخانه، کاشی‌ها، سقف، تزئینات چوبی و پاکسازی در دستور کار است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، امیر کرم‌زاده در حاشیه این بازدید اظهار داشت: مسجد تاریخی سید اصفهان با بیش از هشت هزار مترمربع وسعت یکی از نفیس‌ترین مساجد تاریخی اصفهان و متعلق به دوران قاجار است که با الگو گیری از مساجد بزرگ اصفهان در عصر صفوی همچون مسجد جامع عباسی بناشده است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که بخش‌های مختلف این مسجد تاریخی به دلیل عدم رسیدگی‌های منظم دچار آسیب شده است، لذا در حال حاضر کارشناسان ارشد این اداره‌کل پنج عملیات مرمتی را شامل مرمت اضطراری بنای بزرگ گنبد خانه، مرمت کاشی‌ها، مرمت سقف، مرمت تزئینات چوبی و پاک‌سازی تزئینات ارزشمند این بنای تاریخی و مذهبی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه این مسجد تاریخی به‌صورت مستقیم در اختیار این اداره‌کل نیست و بهره‌برداران متعددی از این مسجد بهره‌برداری می‌کنند، انتظار داریم تا همگی آنان با یک همگرایی مناسب، از این مسجد تاریخی حفاظت کنند.

کرم زاده خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از سال گذشته دو طرح مرمتی پشت‌بام گنبد خانه و استحکام‌بخشی پی‌های بنای گنبد خانه که متأسفانه دچار شکاف‌های عمیقی شده است آغاز کرده و پیگیر برگزاری نشست‌های مختلف با بهره‌برداران این مسجد برای ادای مسوولیت‌های اجتماعی خود در حفاظت از این بنای ارزشمند تاریخی که میراث ارزشمند سده سیزدهم هجری قمری است، هستیم.

کد خبر 6159895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha