۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۷:۴۹

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

تدبیر فرانسه برای سلامتی ورزشکاران/ ایجاد «پلی کلینیک» داخل دهکده

تدبیر فرانسه برای سلامتی ورزشکاران/ ایجاد «پلی کلینیک» داخل دهکده

در محل دهکده المپیک پاریس قرار است یک «پلی کلینیک» مجهز برای استفاده ورزشکاران حاضر در این مسابقات راه‌اندازی شود تا هم برای این رویداد و هم برای بازی های پارالمپیک مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۵ مرداد تا ۲۱ مرداد به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد و ورزشکارانی از سراسر جهان برای کسب بزرگترین افتخار ورزشی خود به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته پایگاه خبری «لوموند» فرانسه، یکی از اقداماتی که مسوولان برگزاری این مسابقات تدارک دیده اند راه اندازی پلی کلینیک مخصوص ورزشکاران است. این پلی کلینیک در محل دهکده مسابقات در استان «سن دنی» تاسیس شده است. دکتر فیلیپ لو وان، رئیس پزشکی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در خصوص این پلی کلینیک گفته است: ما در حال ساختن یک بیمارستان مختصر هستیم. این ساختمان ۳۵۰۰ متر مربعی از ۱۸ ژوئیه به عنوان یک واحد پزشکی عمل خواهد کرد.

تدبیر فرانسه برای سلامتی ورزشکاران/ ایجاد «پلی کلینیک» داخل دهکده

این مرکز توسط یک توافق همکاری بین کمیته برگزاری المپیک پاریس و بخش مراقبت‌های عمومی بیمارستان‌های پاریس (AP-HP) ایجاد شده است و هدف آن حفظ سلامت ورزشکاران خواهد بود.

پرسنل درمانی در این پلی‌کلینیک در سه طبقه تقسیم خواهند شد. به جز یک داروخانه مجهز، ورزشکاران به مشاوره‌های پزشکی ورزشی، قلبی، مشاوره های زنان، چشم‌پزشکی، دندانپزشکی و کمک های اولیه دسترسی خواهند داشت.

این ساختمان دارای بخش جراحی نیست و هنگامی که مشکلات ورزشکاری بیش از ظرفیت این پلی کلینیک باشد، مانند ایست قلبی یا شکستگی باز، ورزشکاران به بیمارستان «بیشات» در منطقه ۱۸ پاریس منتقل خواهند شد.

قرار است در این مرکز به صورت روزانه تا هفتاد آزمایش ای‌آرام انجام شود. این تجهیزات برای کاهش بار سیستم بهداشتی فرانسه ارائه شده‌اند چرا که در فصل تابستان به این دلیل که بسیاری از افراد از جمله کادر درمان به مسافرت و تعطیلات می روند، بیمارستان های کشور با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهد شد.

تدبیر فرانسه برای سلامتی ورزشکاران/ ایجاد «پلی کلینیک» داخل دهکده

در این مرکز پزشکی بخش‌های مختلف مانند فیزیوتراپی هم وجود دارد. تا ۷۰۰ مشاوره روزانه برنامه‌ریزی شده است. فضاهای ریکاوری مانند حمام های آب سرد هم در آن تعبیه شده است.

یکی دیگر از اهداف این پلی کلینیک، رسیدگی به وضعیت ورزشکاران حاضر در مسابقات پارالمپیک است. بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از ورزشکاران المپیک دارای امکانات پزشکی هستند، اما این شرایط برای ورزشکاران پارالمپیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. این در حالی است که ورزشکاران پارالمپیک کسانی هستند که بیشترین نیاز به این خدمات پزشکی را دارند اما دسترسی کمتری به این خدمات دارند. برای بازی‌های پارالمپیک، مشاوره‌های اورولوژی و پوستی نیز به برنامه پلی‌کلینیک اضافه خواهد شد.

ورزشکاران نیازی به کارت ویتال (معادل دفترچه بیمه در فرانسه) یا کارت اعتباری ندارند، چرا که هزینه‌ها توسط کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پوشش داده می‌شود. المپیک پاریس ۲۰۲۴ دارای بودجه پزشکی جداگانه‌ای است که به تأمین تمامی هزینه‌های پلی‌کلینیک و درمانی کمک می‌کند. در سال ۲۰۲۳، کمیته امور اجتماعی مجلس فرانسه حدود ۳.۸ میلیون یورو بودجه برای هزینه های درمانی در نظر گرفت.

کد خبر 6159903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha