۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

۲۷ هزار و ۱۴۰ موقوفه در خراسان رضوی ثبت شده است

۲۷ هزار و ۱۴۰ موقوفه در خراسان رضوی ثبت شده است

مشهد- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۱۴۰ موقوفه در خراسان رضوی ثبت شده که ۵۵ درصد آنها مربوط به حوزه عزاداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جمال ایزدی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با عنوان بصیرت عاشورایی با محوریت تشریح برنامه‌های محرم و صفر در بقاع متبرکه اظهار کرد: بقاع متبرکه پایگاه‌های فرهنگی در استان هستند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد ریال برای عزاداری محرم و صفر در این استان اختصاص شده است، ابراز کرد: این اعتبار از محل موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) و یارانش در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان هزینه می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی در این بقاع در دو سطح تعریف شده و بیشتر در سطوح اول و دوم برگزار می‌شود.

ایزدی ابراز کرد: ۳۵ بقعه در سطح یک و دو و بقیه در سطح سه قرار دارند. بقاعی که برای کار فرهنگی فعال باشند، از این اعتبار بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۱۴۰ موقوفه در استان ثبت شده که ۵۵ درصد آنها مربوط به حوزه عزاداری است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای نیات واقفان، ماهانه به نیت امام زمان (عج) نیز خدماتی به نیازمندان توسط بقاع متبرکه ارائه می‌شود.

ایزدی گفت: هر سال به اقتضای شرایط موقوفات ایجاد می‌شود و امسال حدود ۵۰ موقوفه در عرصه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی و غیره ایجاد شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله اطعام نیازمندان، توزیع محصولات فرهنگی و کمک به هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6160102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha