۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸

گفت‌وگوی مهر؛

رییس جمهور منتخب از ارکان برای تقویت سرمایه اجتماعی استفاده کند

رییس جمهور منتخب از ارکان برای تقویت سرمایه اجتماعی استفاده کند

بندرعباس- یک فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب گفت: مردم با حضور و انتخاب خود پیروز واقعی انتخابات هستند و بازنده اصلی نیز کسانی هستند که در پی براندازی نظام بودند.

هادی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ملت بزرگ ایران را پیروز نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد و اظهار کرد: بازنده انتخابات تمام براندازانی بودند که با اتکا به اطلاعات غلط شبکه‌های معاند خارجی فکر می‌کردند کار نظام به اتمام رسیده است اما حضور مردم بر پای صندوق‌های رأی و انتخاب آن‌ها این خیال خام را کنار زد.

دولت چهاردهم باید مسیر تقویت سرمایه‌های اجتماعی نظام را در پیش بگیرد

وی با بیان اینکه انتخابات منجر به تقویت سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: قطعاً دولت جدید باید مسیر تقویت و احیای سرمایه‌های اجتماعی را در جامعه دنبال کند.

ابراهیمی تاکید کرد: مردم با حضور خود در انتخابات و انتخابی که انجام دادند نشان دادند به دنبال راستی، صداقت، حق و عدالت هستند از این رو قطعاً منتخب مردم باید بر اساس همین رویکردها کشور و دولت را اداره کند.

رئیس جمهور جدید به منازعات خسته‌کننده در کشور پایان دهد

این فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب گفت: مهم‌ترین خواسته‌ای که از منتخب ملت ایران داریم این است که در تصمیم گیری‌ها و اداره کشور به تجربه و کاردانی افراد توجه کند و از منازعات خسته کننده در کشور بپرهیزد چرا که تمام انرژی دولت باید صرف حل مسائل اساسی کشور شود.

وی عنوان کرد: مسائل پیش روی کشور در ارتباط با دنیا، حل مشکلات معیشتی مردم و ساماندهی به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باید جزو اولویت‌های دولت چهاردهم قرار بگیرد و برای توفیق در این اولویت‌ها بایست همه ارکان نظام و همه گروه‌ها و جریان‌ها دست به دست هم دهند و بر اساس منافع مشترک ملی تلاش کنند.

حل مشکلات جامعه نیازمند وحدت همه گروه‌های جامعه بر اساس منافع ملی است

وی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی جامعه در گرو همراهی همه ارکان نظام و نیروهای جامعه است و مطمئناً پزشکیان در همراه کردن نیروهای جامعه موفق خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد: در صورتی که همه ارکان نظام پای کار بیایند شرایط برای ورود فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران به بخش‌های اقتصادی تسهیل خواهد شد، چراکه دولت نباید کار اقتصادی کند بلکه دولت باید بسترها را برای نقش‌آفرینی مردم، سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی، نخبگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد را فراهم کند، بنابراین گام اول برای حل مشکلات کشور ایجاد وحدت بین همه گروه‌ها بر اساس منافع مشترک ملی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از برنامه‌های ساختارمند و تشکیلاتی برای به کار گرفتن نیروهای جامعه یکی از انتظارات مهم از رئیس جمهور جدید است، چراکه استفاده ناهماهنگ و غیر همسو با سیاست‌های جامعه می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند ضمن اینکه لازم است در این مسیر از تجربیات دولت‌های گذشته نیز استفاده شود.

کد خبر 6160120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha