۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۸

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه مطرح کرد؛

مشارکت ۴۲.۱ درصدی کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

مشارکت ۴۲.۱ درصدی کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

کرمانشاه- رییس ستاد انتخابات کرمانشاه از مشارکت ۴۲.۱ درصدی کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی روز یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه، از مجموع یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجدان شرایط رأی دادن، ۶۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که آرای صحیح مأخوذه ۶۷۱ هزار و ۶۳۲ نفر و آرای باطله ۱۶ هزار و ۹۰۲ رأی بوده است.

وی میزان مشارکت در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در استان کرمانشاه را ۴۲.۱ درصد اعلام کرد و افزود: در دور دوم تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۱۴ نفر در استان بیشتر از دور نخست شرکت کننده وجود داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: در مجموع از میزان آرای مأخوذه، آقای پزشکیان در استان کرمانشاه موفق به کسب ۴۷۷ هزار و ۷۶۲ رأی و آقای جلیلی ۱۹۳ هزار و ۸۷۰ رأی شدند.

وی در مورد آمار تعداد شرکت کنندگان در شهرستان‌ها نیز یادآور شد: در شهرستان سنقروکلیایی ۴۱ هزار ۵۱۳ نفر در دور دوم شرکت کردند که میزان مشارکت ۵۳.۶۸ درصد بود که شاهد یک رشد ۱۳ درصدی در مقایسه با دور اول بودیم که آقای پزشکیان ۲۷ هزار و ۲۴۰ رأی و آقای جلیلی ۱۳ هزار و ۶۰۹ رأی را کسب کردند.

شعبانی افزود: در شهرستان کنگاور ۳۱ هزار و ۹۹۰ رأی اخذ شد که میزان مشارکت ۴۶.۳۰ درصد بود که ۱۲ درصد رشد میزان مشارکت داشتیم که آقای پزشکیان ۱۸ هزار و ۶۱ رأی و آقای جلیلی ۱۳ هزار و ۲۷۰ رأی را بدست آوردند.

وی ادامه داد: در شهرستان صحنه ۲۸ هزار و ۳۳۴ رأی اخذ شد که میزان مشارکت ۴۳.۷۹ درصد بود که حدود ۱۳ درصد افزایش مشارکت وجود داشت و آقای پزشکیان توانست ۱۵ هزار و ۳۵۸ رأی و آقای جلیلی نیز ۱۲ هزار و ۴۵۶ رأی را به خود اختصاص داد.

شعبانی اضافه کرد: در شهرستان پاوه نیز ۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر مشارکت داشتند که میزان مشارکت ۳۴.۴۶ درصد است که شاهد هفت درصد رشد مشارکت در مقایسه با دور نخست بودیم که در مجموع آقای پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۷۰ رأی و آقای جلیلی سه هزار و ۲۰۳ رأی را کسب کردند.

شعبانی بیان داشت: در کرمانشاه نیز با مشارکت ۳۹.۴۸ درصدی میزان ۳۴۵ هزار و ۱۳۸ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد ۱۰ درصدی داشته و به تفکیک آقای مسعود پزشکیان ۲۳۴ هزار و ۹۸ رأی و ۶۹.۳۹ درصد آرا و آقای سعید جلیلی ۱۰۳ هزار و ۱۲۲ رأی و ۳۰.۶۰ درصد کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در شهرستان جوانرود ۱۶ هزار و ۲۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۲۷.۹۲ درصد با رشد هفت درصد بود که آقای پزشکیان ۱۲ هزار و ۸۹۵ رأی و آقای جلیلی هزار و ۶۵۳ رأی را به دست آوردند.

وی افزود: در شهرستان روانسر ۱۱ هزار و ۹۴۶ نفر شرکت کردند که میزان مشارکت ۳۰.۸۱ با رشد هشت درصد نسبت به دور قبل بود که آقای پزشکیان ۹ هزار و ۵۹۲ رأی و آقای جلیلی هزار و ۶۵۳ رأی را کسب کردند.

گیلان غرب با ۶۴ درصد رکورددار بیشترین مشارکت در انتخابات دور دوم

وی گفت: در شهرستان گیلانغرب هم مردم با مشارکت ۶۴.۰۸ رصدی میزان ۳۴ هزار و ۴۳۳ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد ۱۴ درصدی داشته که به تفکیک آقای مسعود پزشکیان ۲۷ هزار و ۱۱۴ رأی و ۷۹.۷۰ درصد آرا و آقای سعید جلیلی ۶ هزار و ۹۰۳ رأی و ۲۰.۲۹ درصد کسب کردند.

شعبانی یادآور شد: در شهرستان ثلاث باباجانی نیز ۱۱ هزار و ۵۰۷ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۳۸.۶۸ که حدود ۱۲ درصد رشد مشارکت داشتیم و آقای پزشکیان ۹ هزار و ۳۵۹ رأی و آقای جلیلی هزار و ۵۰۶ را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار کرد: در شهرستان اسلام آباد غرب ۵۸ هزار و ۳۵۴ رأی اخذ شد که میزان مشارکت ۴۵.۵ درصد درصد و رشد مشارکت ۱۲ درصد بود که آقای پزشکیان موفق به کسب ۴۳ هزار و ۷۱۱ رأی و آقای جلیلی ۱۳ هزار و ۴۷۱ رأی شدند.

شعبانی ادامه داد: در شهرستان دالاهو نیز ۱۴ هزار و ۲۰۷ نفر در انتخابات شرکت کردند که ۴۲.۴۹ درصد مشارکت داشتند و میزان رشد مشارکت در مقایسه با دور نخست ۱۵ درصد بود و آقای پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۲۷ رأی و آقای جلیلی هزار و ۶۸۱ رأی را به دست آوردند.

کد خبر 6160416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha