۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۰

مدیرکل کانون پرورش فکری بوشهر:

فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان استان بوشهر تقویت می‌شود

فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی یکشنبه‌شب در حاشیه رونمایی از کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک‌پشت‌ها» نوشته مسعود عرب زاده اظهار کرد: این کتاب با حضور کودکان و نوجوانان و مربیان کانون مقارن با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در سالن آفرینش مرکز فرهنگی شماره ۲ بوشهر رونمایی شد.

وی تصریح کرد: این کتاب تلاشی برای معرفی کشتی رافائل به‌عنوان بخشی از تاریخ بوشهر به کودکان استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: رونمایی از کتاب‌های تازه نشر یافته به معرفی آن و تشویق به مطالعه و خوانش آن کمک می‌کند و بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تأثیرگذار است بنابراین تلاش می‌کنیم کتاب‌های تازه تولید در حوزه کودک و نوجوان را به بچه‌ها که در واقع مخاطبین اصلی آن هستند معرفی کنیم.

فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان استان بوشهر تقویت می‌شود

وی ادامه داد: خواندن و مطالعه کتاب برای کودکان ضروری است و باعث رشد و تعالی آن‌ها می‌شود، در همین راستا، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از نویسندگانی که در بحث تألیف کتاب برای کودکان و نوجوانان قدم بر می‌دارند حمایت می‌کند.

در این برنامه که از سوی آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا گردید، زهرا جهان‌افروزیان، کارشناس ادبی کانون استان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و قلم‌فرسایی‌های مسعود عرب زاده در وادی کودک، تاریخ و پژوهش با هم‌اندیشی و دیدگاه کارشناسی به بررسی کتاب پرداخت و در همین راستا به‌اتفاق نویسنده کتاب به پرسش‌های اعضا درباره کتاب و هنر نویسندگی پاسخ گفتند.

مسعود عرب زاده متولد ۱۳۶۳ بندر بوشهر و کارشناس ارشد علوم تربیتی برنامه‌ریزی آموزشی است، وی روزنامه‌نگار، شاعر و نویسنده در حوزه کودک و پژوهش‌گر تاریخی است.

از کتاب‌های عرب زاده می‌توان «کندوکاو» با موضوع آسیب‌شناسی هنر در استان بوشهر و «لحظه نگاری یک روزنامه‌نگار»، «جیک و جیک و جیک تولده»، «مجموعه شعر عاطفه آنجا بود»، «تولد نوشته‌ها» «گزارش‌های سفرنامه نویسان از بندر خارجی از شهر بوشهر از دوران باستان تا اوایل قرن بیستم»، «آیینه تمام نمای استان بوشهر»، «قهرمان قصه مادربزرگ»، «کلمات آسمانی‌اند» مضامین قرآنی در شعر شاعران استان بوشهر» اشاره کرد.

این نویسنده همچنین کتاب‌های قصه کودک فوتبالیست‌ها و خورشید گویان، باغ دایی محمد، روباه کت قرمزی در کوه کوزی، دریانورد کوچک، چهارده سبد عشق و نجات را در دست چاپ دارد.

فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان استان بوشهر تقویت می‌شود

این آیین با تقدیر از مسعود عرب زاده نویسنده کتاب و وعده ادامه یافتن روند نشست با اهالی قلم در طول سال و حمایت از اهالی قلم استان بوشهر پایان یافت.

کد خبر 6160513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha