۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱

به منظور تلاش برای ورود گردشگر روسی به ایران؛

آژانس‌داران قفقاز شمالی به قشم می‌روند

آژانس‌داران قفقاز شمالی به قشم می‌روند

گروهی از آژانس داران قفقاز شمالی به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری ایران از جمله جزیره قشم، به ایران می آیند تا بتوانند مسافران مسلمان این خطه از روسیه را به ایران دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کشور روسیه برای ایران مدتهاست که یکی از بازارهای هدف گردشگری به حساب می‌آید، اما هنوز اتفاق قابل تأملی برای مبادله گردشگر بین این دو کشور اتفاق نیفتاده است این در حالی است که ویزای دو کشور برای گردشگران به صورت گروهی لغو شده است. حالا برخی از آژانس داران ایرانی درصدد هستند تا بتوانند از قفقاز شمالی به ایران گردشگر بیاورند چون ایالت قفقاز شمالی از نظر تجاری و گردشگری با ایران مبادلات خوبی دارد از طرفی پرواز مستقیم می‌تواند زمینه ساز ورود گردشگران این منطقه به ایران شود.

همچنین از آنجا که در این ایالت آب و هوای جنگلی وجود دارد، مناطق شمالی ایران نمی‌تواند مقصد مطلوب آنها باشد اما در عوض مناطق کویری و جنوبی ایران مقصد مناسبی برای آنها خواهد بود.

این روزها ده آژانس دار روسی به ایران برای آشنایی با جاذبه‌های کشورمان دعوت شدند تا بتوانند برای فصل پاییز و زمستان، گردشگر به ایران بیاورند. این آژانس داران در ایالت قفقاز شمالی فعالیت می‌کنند آنها قرار است از اول تا هشتم مرداد از جاذبه‌های تهران، کاشان، اصفهان، شیراز و قشم دیدن کنند. در روز آخر که قرار است از تهران برگردند جلسه‌ای کاری در بخش وی آی پی فرودگاه امام خواهند داشت تا بتوانند این سفر را جمع بندی کنند.

آژانس‌داران قفقاز شمالی به قشم می‌روند

در واقع این گروه از آژانس داران روسی جزو اولین گروه‌هایی هستند که پس از لغو روادید ایران با کشورهای دیگر، به کشورمان می آیند. سفر این گروه از آژانس داران به همت یکی از آژانس‌های ایرانی انجام می‌شود که قرار است با آنها در این زمینه کار کند.

محمد منظر نژاد که اجرای این تور را به عهده گرفته است در این باره به خبرنگار مهر گفت: پس از شرکت در نمایشگاه گردشگری میت روسیه که در عید نوروز برگزار شد، روس‌ها از ما درباره قشم می‌پرسیدند همین سوالات موجب شد تا در مذاکراتی که با آژانس‌ها داریم جزیره قشم را به عنوان یکی از مقاصد معرفی کرده و در فهرست تورهای گردشگری قرار دهیم. چون مناطق جنوبی کشورمان به واسطه آب و هوا و آفتابی که دارد برای این گردشگران جالب توجه است. پس از برگزاری نمایشگاه و اتفاقاتی که برای روسیه و ایران افتاد، سفر آژانس داران هم متوقف ماند تا اینکه فرصت شد مرداد ماه آژانس دارانی که شناسایی کرده بودیم، به ایران بیایند و با این جاذبه‌ها آشنا شوند.

وی در ادامه گفت: مسیر کلاسیک و روتین ایران که از جمله جاذبه‌هایی است که گردشگران خارجی دوست دارند آن را ببینند اما در کنارش، بازدید از قشم را هم مدنظر قرار دادیم تا بتوانیم گردشگران روس را با ژئوپارک آشنا کنیم. در این مسیر گردشگران با جاذبه‌های دربند، موزه ملی ایران، بافت تاریخی کاشان، میدان نقش جهان، پاسارگاد و پرسپولیس آشنا می‌شوند و در جزیره قشم هم به بوم گردی در روستای سهیلی می‌روند و سری هم به جنگل حرا می‌زنند.

منظر نژاد گفت: آب و هوای روسیه سردسیر است و یکی از مقاصد اصلی آنها برای سفر می‌تواند مناطق جنوبی کشورمان باشد. از آنجا که پاییز و زمستان نزدیک است ما می‌خواهیم این افراد مسافران روس را از قفقاز به ایران بیاورند. قفقاز شمالی مردم مسلمانی دارد که از نظر فرهنگی و عقاید مذهبی با ایرانی‌ها همراه هستند. آنها هم به دنبال این هستند به مقاصدی بروند که مسلمان نشین بوده و در عین حال آب و هوایی متفاوت از کشورشان دارد. از سوی دیگر برای اولین بار مسیر هوایی تهران _ گروزنی توسط شرکت هواپیمایی ایرانی، راه اندازی شد و اکنون دوشنبه‌ها در این مسیر تردد دارد. بنابراین پکیج یک هفته‌ای برای آنها تدارک دیده شد تا این رفت و آمدها بیشتر شود.

کد خبر 6160585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha