۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان:

۱۴ فقره اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

۱۴ فقره اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

سمنان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۱ پرونده تخریب منابع طبیعی در استان تشکیل شد، گفت: ۱۴ فقره تصرف اراضی ملی به منابع طبیعی بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ابوطالبی صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن شهید نقاشان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان تشکیل شد، ابراز داشت: این میزان مساحت ۱۹۵ هزار و ۶۸۰ متر مربع را در بر دارد.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۱۴ فقره پرونده تصرف اراضی ملی به منابع طبیعی استان سمنان بازگشت، افزود: این تعداد پرونده مساحت ۵۰۱ هزار و ۶۳ متر مربع را شامل می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی ملی ممنوع است، ابراز داشت: این ساخت و سازهای غیر مجاز با حکم قضائی تخریب و به منابع طبیعی عودت خواهد شد.

ابوطالبی در ادامه تصریح کرد: از شهروندان استان سمنان درخواست داریم قبل از خرید ملک یا زمین در مناطق ییلاقی حتماً استعلام لازم را دریافت کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

وی بابیان اینکه با سودجویان در حوزه منابع طبیعی برخورد می‌شود، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند تا موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 6160688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha