۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خبر داد؛

استفاده از ظرفیت پلیس یاران محرم در شب‌های عزاداری در کرمانشاه

استفاده از ظرفیت پلیس یاران محرم در شب‌های عزاداری در کرمانشاه

کرمانشاه- سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از ظرفیت پلیس یاران محرم برای نظم دهی بهتر مراسم عزاداری توسط دسته‌جات و هیات مذهبی این استان خبر داد.

سرهنگ فرزاد پور نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی طی سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته‌اند و انتظار می‌رود طی ایام عزاداری ماه محرم سال جاری نیز این همکاری به نحو احسن ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور امنیت آفرین پلیس در کنار عزاداران حسینی، افزود: همکاری هیأت‌های عزاداری با مأموران انتظامی طی ایام دهه اول محرم مورد تاکید است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مسئولان هیأت‌ها خواست تا در ابتدا و انتهای هیأت‌های خود از روشنایی استفاده کرده و در صورت برخورد با دسته‌جات دیگر همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

پور نظری توصیه‌هایی نیز به رانندگان داشت و افزود: از آنجایی که ترددها طی ایام محرم تا پاسی از شب ادامه دارد و عزاداران و عابرین پیاده در این شب‌ها به جهت برگزاری مراسم‌های مذهبی در تکایا و هیأت‌های مذهبی با لباس مشکی حضور می‌یابند، لازم است که رانندگان و راکبین موتورسیکلت همه توجه خود را به جلو و تردد عزاداران و عابران معطوف کنند تا از برخورد با عابران پیاده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف رانندگان بررسی سیستم روشنایی خودروی خود است که در این شب‌ها این وظیفه مضاعف شده و رانندگان حتماً قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی و از سالم بودن چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.

پور نظری همچنین به نظم دهی معابر اطراف هیأت‌ها مذهبی توسط پلیس و تأمین نظم و امنیت این مراسم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام پارک در اطراف تکایا و هیأت مذهبی به جهت پارک مورب خودرو با پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه بیشتر و بهتر شاهد نظم و انضباط شهری در این محل‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه طی ایام عزاداری ماه محرم پلیس در کنار عزاداران حضور مستمر دارد و طی این ایام از ظرفیت پلیس‌های افتخاری و پلیس یاران محرم نیز استفاده می‌شود، از هیأت‌های عزادار و عموم مردم خواست تا با مأموران همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6160789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha