۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

برپایی کاروان نمادین دشت کربلا با بیش از ۱۵۰۰ بازیگر و هنرور

برپایی کاروان نمادین دشت کربلا با بیش از ۱۵۰۰ بازیگر و هنرور

شهرکرد-همزمان با دومین روز ماه محرم کاروان نمادین دشت کربلا با حضور بیش از ۱۵۰۰ بازیگر و هنرور از روز دوشنبه ۱۸ تیرماه جاری، ساعت ۱۷ در فرخ‌شهر چهارمحال و بختیاری به راه خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد طاهریان قهفرخی سرپرست این کاروان درباره این رویداد نمایشی گفت: ورود نمادین کاروان امام حسین (ع) به کربلا عصر دو شنبه همزمان با روز دوم محرم در فرخ شهر استان چهارمحال‌و بختیاری بازسازی می‌شود.

طاهریان افزود: در این کاروان، تعزیه خوانان و شبیه خوانان به بازسازی ورود کاروان حسینی و یزیدیان به سرزمین دشت نینوا اقدام می‌کند و در خیابان‌های اصلی فرخ‌شهر به حرکت درمی‌آیند.

وی با بیان اینکه این بیستمین سالی است که این کاروان به همت کمک و حمایت مالی و معنوی مردمی و بدون حمایت ارگان‌های دولتی در شهرستان فرخ شهر برگزار می‌شود گفت: در این کاروان نمادین هنرمندان تعزیه‌خوان و شبیه‌خوان استان چهارمحال‌و بختیاری و هنرمندان استان‌های تهران، شیراز، قم و اصفهان هنرنمایی می‌کنند و اجرای آنها براساس روایت‌ها و نقل قول‌های تاریخی درباره دشت کربلا بازسازی شده است.

این خادم امام حسین (ع) اظهار داشت: امسال این کاروان با شعار «اِنَّ الحسینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینةُ النَجاة» اجرا خواهد شد و در این اجرا در روز دوشنبه از کشتی امام حسین (ع) با این پیام ملی مذهبی و حدیث پیامبر مهربانی‌ها که فرمودند اهل بیت من ماننده کشتی هستند که هر کسی در این کشتی باشد نجات می‌یابد و هر کسی پیاده شود غرق و نابود خواهد شد رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: این اجرا با اشاره به حدیث نبوی (ص) که اشاره به جایگاه امام حسین (ع) در هدایت و نجات انسان‌ها دارد و با الهام‌بخشی از مضامین شعری چون شعر فردوسی «به گفتار پیغمبرت راه جوی، دل از تیرگی‌ها بدین آب شوی» / «حکیم این جهان را چو دریا نهادبر انگیخته موج از او تندباد» باز سازی شده است.

علاقه مندان می‌توانند دوشنبه ۱۸ تیر ماه از ساعت ۱۷ در شهر فرخ شهر میدان بسیج به تماشایی این کاروان مذهبی بنشینند. فرخ‌شهر در ۱۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و آئین‌های ماه محرم سالیان سال است که با شکوه خاصی در این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 6160803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha