۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

مدیرکل شیلات هرمزگان:

هرمزگان در جایگاه نخست صید کشور در سال ۱۴۰۲ ایستاد

هرمزگان در جایگاه نخست صید کشور در سال ۱۴۰۲ ایستاد

بندرعباس- مدیرکل شیلات هرمزگان از کسب رتبه نخست صید کشور در سال ۱۴۰۲ توسط این اداره کل با صید بالغ بر ۳۶۶ هزار تن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌مهر، مسعود بارانی با اشاره به اهمیت صید و صیادی در اقتصاد دریا محور و همچنین اهمیت ویژه آن برای استان هرمزگان گفت: ارتزاق بالغ بر ۴۰ هزار خانوار هرمزگانی از طریق فعالیت‌های صید و صیادی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

بارانی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار و ارزیابی‌های صورت گرفته در کمیته علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۲، صیادان استان هرمزگان موفق به صید بالغ بر ۳۳۶ هزار تن صید انواع آبزیان، همچنین کسب رتبه اول صید کشور شدند که گامی مهم در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

مدیرکل شیلات هرمزگان میزان صید سال گذشته را بالغ بر ۳۲۱ هزار تن خواند گفت در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد بیش از ۴۰ هزار تنی بوده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه در کنار رشد صید استان هرمزگان با حمایت‌های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان گام‌های خوبی با پیگیری شیلات هرمزگان در راستای صید و صیادی پایدار و مسئولانه و حفظ منافع دراز مدت جامعه صیادی برداشته شده است.

کد خبر 6160880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha