۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری:

هنرمند انقلابی متعهد به حقیقت است

هنرمند انقلابی متعهد به حقیقت است

زنجان-معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: هنرمند انقلابی متعهد به حقیقت است و اکنون نیاز به هنرمندان متعهد به انقلاب داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید لشگری ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه هنری استان زنجان اظهار کرد: حوزه هنری مولود انقلاب اسلامی است و تلاش کردیم تا حد امکان آن را از عالم سیاست دور نگه داریم.

وی با بیان اینکه یکی در طول تاریخ اهل سیاست همواره به سمت اهالی هنر آمده‌اند، ابراز کرد: در این بین هنرمندان نیز گاهی به جبر تاریخی و گاهی به واسطه فشارهایی که به او وارد شده تن به کار سیاسی داده است‌.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در مورد نقش هنر در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: دغدغه مهم ما در انتخابات اخیر، میزان مشارکت بود که هنرمندان در این برهه تاریخی، نقش مهمی در این زمینه و افزایش رغبت مردم به تعیین سرنوشت کشور ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه از نمونه بارز هنرمندان انقلابی می‌توان به شهید مرتضی آوینی اشاره کرد که روزی در این استان درس خوانده و سید شهیدان اهل قلم شده است، ادامه داد: شهید آوینی هیچ‌گاه خود را فدای سیاست نکرد اما هزینه کارهای سیاسی را پرداخت.

لشگری به حفظ اصالت هنر و هنرمند تأکید کرد و گفت: هنرمند انقلابی متعهد به حقیقت است و انقلاب اسلامی به عنوان یک پیام روشن و آشکار در برهه فعلی نیاز به هنرمندانی دارد که خود را متعهد به پیام انقلاب اسلامی بدانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های انقلاب دفاع از مستضعفان است، خاطرنشان کرد: از افتخارات هنرمندان انقلابی خلق آثاری در این زمینه است و همواره خود را متعهد به رساندن صدای محرومان به جامعه می‌داند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب نام این نهاد با استفاده از سه واژه هنر، حوزه و انقلاب اسلامی نشانگر اهداف والای آن است، افزود: ما باور داریم همان طور که هنرمندان اوایل انقلاب پای انقلاب اسلامی ایستادند در برهه فعلی نیز نیاز به هنرمندانی از این نسل نیاز داریم که فریاد بزرگ انقلاب اسلامی را که توجه به مردم است با هنر خود فریاد بزنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در زنجان انقلاب و شعر بالنده عاشورایی بالنده‌تر شود، تصریح کرد: اگر انتخاب کردیم که در زنجان بتوانیم یک پایگاه روایت عاشورایی و انقلابی از انقلاب اسلامی داشته باشیم، به دلیل باور به توانایی هنرمندان برخاسته از آن است.

لشگری خاطرنشان کرد: متأسفانه زنجان در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز فرهنگ و هنر، محدودیت‌هایی دارد و لازم است مسؤولان نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

در این مراسم مهدی کریمی به عنوان رئیس جدید حوزه هنری معرفی و از خدمات ۶ ساله امیر نعمتی در این مجموعه قدردانی شد.

کد خبر 6161005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha