۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷

امام جمعه دهدشت:

دانشگاه‌ قلب تپنده جامعه است/ضرورت تقویت رشته های علوم اجتماعی

دانشگاه‌ قلب تپنده جامعه است/ضرورت تقویت رشته های علوم اجتماعی

دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: دانشگاه ها قلب تپنده جامعه هستند و باید در مسایل علمی و فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، عصر دوشنبه در دیدار با مسئولین دانشگاه پیام نور واحد دهدشت بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تبیین و روشنگری جامعه تاکید کرد و افزود: محرم نمادی از استقامت در مقابل جبهه کفر و استکبار است و کسانی که در کربلا حضور داشتند، همگی شیعه بودند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انقلاب محرم قرار داریم، گفت: عدم تشخیص و درک ظرافت‌های خاص در مسئله امامت موجب دعوت به کربلا و شهادت امام شیعیان شد.

امام جمعه دهدشت نقش دانشگاه را در آموزش علم، تبیین فرهنگ عمومی جامعه و هدایت‌گری بسیار مهم دانست و گفت: استادان دانشگاه باید نقش آموزش، روشنگری و تربیت را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها ابزار نیستند بلکه مکان‌های علمی‌اند که باید در فرهنگ عمومی نقش بسزایی داشته باشند.

امام جمعه دهدشت تأکید کرد: دانشگاهی که در مباحث علمی و فرهنگی حرفی برای گفتن نداشته باشد، مرده است و دانشگاه را باید قلب تپنده جامعه دانست.

حجت الاسلام وحدانی فر همچنین بر نقش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: دانشگاه پیام نور باید به مسائل ورود کند و در مسائل عمومی جامعه نقش ایفا کند و همکاری‌های علمی و پروژه‌های علمی باید برای رفع مسائل و معضلات اجتماعی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: جوانان علاقه‌مند به دیده شدن هستند و باید از ظرفیت فکری آنان استفاده شده و تلاش برای ایجاد فضای معنوی‌تر در دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وحدانی فر گفت: استادی که ناامیدی ایجاد می‌کند و حرف از نمی‌توان و نمی‌شود می‌زند، موفق نیست. استاد دانشگاه باید خلاق باشد.

وحدانی‌فر همچنین بر تقویت رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی و افزایش کار در علوم شناختی تاکید کرد و خواستار فعال‌تر شدن انجمن‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و فکری شد.

وی گفت: دانشجو نباید دانشگاه را فقط محل اداره خود بداند بلکه باید آن را محل زندگی و ترقی خود بداند.

امام جمعه دهدشت در پایان سخنان خود دانشگاه پیام نور را بخاطر ایجاد امکان تحصیل برای همه دانشجویان بسیار ارزشمند دانست و افزود: باید رشته‌های متناسب با نیازهای جامعه را انتخاب کنیم و از نبود برخی رشته‌ها نگرانی نداشته باشیم، بلکه باید به کیفیت رشته‌های موجود توجه کنیم.

کد خبر 6161116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha