۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۲

داود رفعتی تاکید کرد:

فقط دو ورزشگاه مطابق قوانین AFC هستند/ استقلال و پرسپولیس در تختی

فقط دو ورزشگاه مطابق قوانین AFC هستند/ استقلال و پرسپولیس در تختی

دبیر کارگروه استاندارد سازی ورزشگاه‌ها تاکید کرد که خیلی از ورزشگاه های کشور استانداردهای لازم کنفدراسیون فوتبال آسیا را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود رفعتی در نشست خبری امروز دوشنبه ۱۸ تیر اظهار داشت: پس از پایان لیگ برتر، رقابت ها را با کارشناسان آسیب شناسی کردیم و زیر ساخت ورزشگاه ها بابت ایمنی و امنیت بازیکنان و هواداران مورد بحث قرار گرفت.

او ادامه داد: همه ورزشگاه ها را بازدید کردیم و برخی از ورزشگاه ها را دو بار بازدید می کنیم. به جز ورزشگاه آزادی و نقش جهان سایر ورزشگاه ها مطابق قوانین AFC نیستند. ورزشگاه تختی خرم آباد اگر مشکل نور آن حل شود می تواند با نصف طرفیت مورد استفاده قرار گیرد و ورزشگاه چادرملو حداقل تا نیم فصل نمی تواند میزبانی داشته باشد. ورزشگاه امام رضا مشهد اگر باشگاهی درخواست میزبانی در آن را داشته باشد از آن بازدید می کنیم.

او در خصوص برگزاری دیدارهای استقلال و پرسپولیس گفت: همه بازی های دو تیم استقلال و پرسپولیس به حز دیدارهای مهم در ورزشگاه تختی برگزار می شود و بودجه لازم برای رفع مشکلات این ورزشگاه در نظر گرفته شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

او ادامه داد: ورزشگاه فولاد، یادگار امام، ورزشگاه شهدای مس، امام خمینی اراک ورزشگاه غدیر اهواز به شرط ایمنی و رفع مشکل نور می توانند بازی برگزار کنند. ورزشگاه سیروس قایقران انزلی یکسری موارد دارد که باید اصلاح شود در غیر این صورت بدون حضور تماشاگران برگزار می شود.

رفعتی افزود: طبق جلساتی که با صدا و سیما داشتیم تصویربرداری مسابقات به صورت full HD و 4k پخش می شوند.

دبیر کارگروه استاندارد سازی ورزشگاه‌ها گفت: تیم چادرملو در رفسنجان حداقل تا نیم فصل میزبان خواهد بود. تیم هوادار هم در ورزشگاه شهر قدس میزبانی خواهد کرد. شروع لیگ بستگی به آماده سازی ورزشگاه ها دارد. ۲ مرداد زمان قرعه کشی مسابقات لیگ است و زمان برگزاری دقیق در دست سازمان لیگ است. مطمئنا بدون انجام مسابقات لیگ تیم های ما وارد دیدار های آسیایی نمی شوند.

او ادامه داد: طبق بازرسی های لازم را انجام می دهیم و با تمام ورزشگاه ها در ارتباط هستیم و امیدوارم مسئولان استانی هم کمک کنند تا ورزشگاه ها استانداردسازی شوند تا در آینده به مشکل نخوریم. دو ورزشگاه آزادی و نقش جهان شرایط حضور VAR را دارند و ورزشگاه های دیگر هم در حال آماده سازی هستند. ورزشگاه تختی هم بدون VAR است.

کد خبر 6161165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha