طرح های امنیتی و بهداشتی ویژه ماه محرم در عراق

طرح های امنیتی و بهداشتی ویژه ماه محرم در عراق

منابع عراقی از طرحهای امنیتی و بهداشتی ویژه ماه محرم و متناسب با این ایام و مناسبت بزرگ خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، صباح الموسوی مدیرکل اداره بهداشت کربلای معلی اعلام کرد که این اداره، تدارکات و آمادگی خود را برای اجرای طرح اضطراری دهه محرم الحرام به پایان رسانده است و متناسب با این ایام و مناسبت بزرگ، کارکنان خود را به منظور ارائه بهترین خدمات درمانی و بهداشتی به هزاران نفر از شهروندان و زائران عتبات عالیات آماده کرده‌اند.

الموسوی افزود: سازمان‌ها و مراکز بهداشتی مشمول اجرای این طرح از طریق یک اتاق عملیات اداره می شوند که با وزارت بهداشت، دولت محلی و ادارات خدماتی آن و همچنین دبیرخانه‌های کل حرمین شریفین و زیارتگاه‌ها و ادارات بهداشت در استان‌های همجوار هماهنگ خواهند بود.

الموسوی خاطر نشان کرد: اداره بهداشت استان کربلا با تدارک دیدن ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و تجهیز آنها به داروها و لوازم مورد نیاز و استقرار آنها در مناطق مهمی که شاهد تجمع و تحرکات انسانی گسترده است به ویژه راهپیمایی طویریج تا کربلا و در نظر گرفتن هشت بیمارستان دولتی و چهار بیمارستان خصوصی برای بیماران اورژانس، سه مرکز درمانی در مناطق پرازدحام در مرکز قدیمی شهر کربلا و ۱۰ مرکز پزشکی از جمله مرکز تخصصی جراحی چشم حضرت زینب (سلام الله علیها) در خدمت زائران خواهد بود.

این در حالی است که همه این مراکز مجهز به تمام داروها، دستگاه‌ها و لوازم پزشکی مورد نیاز برای موارد اضطراری هستند و همچنین ۳۰ اکیپ بهداشتی برای نظارت بر آب آشامیدنی و دادن غذا به مراجعه‌کنندگان و ۲۵ تیم برای پاسخگویی سریع به منظور ارائه خدمات در میان انبوه زائران در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر تحسین الخفاجی، سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از طرح امنیتی ویژه مراسم محرم خبر داد.

الخفاجی اعلام کرد که این طرح امنیتی تا پایان برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت.

سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با بیان اینکه کمیته امنیتی برای انجام عملیات پیشگیرانه آماده است، پیش بینی کرد که میلیون ها زائر از سراسر جهان راهی اماکن مقدس شوند و فعالیت های اطلاعاتی و فنی نیز تا پایان مراسم اربعین ادامه یابد.

کد خبر 6161228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha