۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مراسم شیر خوارگان حسینی در ملایر برگزار می‌شود

مراسم شیر خوارگان حسینی در ملایر برگزار می‌شود

همدان-مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه ۲۲ تیر ماه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ با رویکرد جمعیت و عهد فرزندآوری در مصلی حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روح الله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارشان اظهار کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های ایام ماه محرم جلسات متعددی با مسئولان هئیت‌های مذهبی و فعالان مذهبی و فرهنگی و مسئولان مربوطه و گردهمایی و آموزش فعالان هیئتی مبلغین، مسئولین هیئات، مداحان، اقشار تأثیرگذار در آستانه محرم برگزار شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به تشکیل ستاد مردمی محرم در اداره تبلیغات اسلامی افزود: برنامه‌های ماه محرم با محوریت اداره تبلیغات اسلامی از اول محرم شروع و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی به اجتماع هیئات مذهبی و اعلان عزا و اهتزاز پرچم در عصر روز قبل از محرم در ملایر اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری ملایر نیز فضای شهر رنگ و بوی محرم گرفته و سیاه پوش شده است

وی با بیان اینکه همایش مبلغین و مبلغات را قبل از شروع ماه محرم داشتیم، از اعزام مبلغان و مبلغات به مناطق مختلف شهری و روستایی ملایر در ایام ماه محرم و صفر خبر داد و تصریح کرد: این مبلغان با هدف تبیین فرهنگ عاشورا و محور گفتمان مقاومت اسلامی در مسیر حق طلبی امام حسین (ع)، برگزاری برنامه‌های محرم و عزاداری، سخنرانی، مشاوره و. به مناطق مختلف شهری و روستای اعزام شدند.

رستمی تهیه و تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی، توزیع اقلام نذری در هئیت های مذهبی، مساجد و.. را از دیگر برنامه‌های این اداره در آستانه محرم برشمرد.

وی افزود: ورود کاروان نمادین حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل حرم اباعبدالله با همکاری سوارکاران ملایر و هیئت امام حسنی‌ها (ع) از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام ماه محرم است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه ۲۲ تیر ماه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ با رویکرد جمعیت و عهد فرزندآوری در مصلی حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مراسم و حرکت دسته‌های عزاداری توسط هیئات مذهبی در طول دهه اول محرم در سطح شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: اجتماع بزرگ هیئات ملایر در روز تاسوعای حسینی، برگزاری مراسم روز عاشورا و اقامه نماز ظهرعاشورا توسط بیش از ۱۵۰ هیئت مذهبی شهری و روستایی از برنامه‌های دهه اول محرم است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر تصریح کرد: برگزاری دو ماه روضه و عزادری در جلسات روضه خانگی، برپایی سقاخانه در محله‌های مختلف همراه با سخنرانی و روضه خوانی و برگزاری زیارت ناحیه مقدسه در محل مصلی در صورت موافقت ستاد نماز جمعه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام ماه محرم و صفر در شهرستان ملایر است.

وی برگزاری جلسات روضه و جهاد تبیین در هیئات خواهر، مؤسسات و مراکز قرآنی خواهران شهر و روستا، طبخ غذا به صورت نذورات و توزیع بین نیازمندان توسط هیئات، برگزاری جلسات سخنرانی با موضوع جمعیت و فرزند آوری و همچنین عفاف و حجاب در جلسات روضه خانگی را از دیگر برنامه‌های محرم برشمرد.

وی ادامه داد، برگزاری مراسم چارپایه خوانی درمحرم و صفر مناطق شهری و روستایی ملایر، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع بین نیازمندان توسط برخی از هیئات خواهر، برگزاری مراسم تعزیه در هیئت سادات خواهر را نیز از دیگر برنامه‌های ماه محرم در ملایر است.

رستمی از اعزام مداح به مراسمات عزاداری و سوگواری در مناطق شهری و روستایی خبر داد و تصریح کرد: سرکشی از هیئات مذهبی در دو ماه محرم و صفر و هماهنگی و با شهرداری جهت سیاه پوش کردن معابر و خیابان‌های اصلی شهر در مناسبت‌های محرم و صفر، تهیه و توزیع پرچم‌های مشکی با قیمت مناسب در بین هیئات مذهبی نیز از دیگر برنامه‌های ایام محرم در ملایر است.

وی ازبرگزاری مسابقه عکس و خاطره نویسی اربعین خبر داد و یادآور شد: برپایی موکب‌های، پذیرایی از زائران اربعین، برگزاری مراسم زیارت اربعین، برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ۱۵ منطقه شهری و روستایی نیز انجام خواهد شد

رستمی تاکید کرد:، تجلیل و تقدیر از پیرغلامان هیئات مذهبی، برگزاری مراسمات ویژه در مناسبت‌های اربعین، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن (ع) و رحلت حضرت رسول (ص) نیز در طول این ایام انجام خواهد شد.

کد خبر 6161246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha