۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۶

نماینده ولی فقیه در گیلان: 

امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای جامعه می شود

امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای جامعه می شود

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای عرصه‌های مختلف جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: احیا و نهادینه کردن فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی مورد تاکید است.

وی حل مشکلات جامعه را نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست گفت: مسئولین امر باید برای احیای این فریضه واجب الهی تلاش کنند.

امام جمعه رشت بابیان اینکه پیشنهاد می‌شود در کشور وزارت امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شود، اضافه کرد: ما برای سنگ و چوب وزارتخانه داریم ولی برای فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه نداریم.

به گفته وی در کشورهایی مثل عمان، قطر، عربستان وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، ادامه داد: استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف خیرخواهی است و در غیر این صورت و در صورتی که خارج از مشورت و خرد جمعی صورت گیرد، خود تبدیل به آسیب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان (دولت سیزدهم) تصریح کرد: بخش بیشتر سخنرانی رهبر انقلاب جهاد تبیین در مورد خدمات دولت شهید رئیسی بود تا روشنگری صورت بگیرد و در تاریخ ماندگار شود.

وی بر انجام دادن کار فرهنگی در ایام محرم با محوریت مردم تاکید کرد و گفت: در هیأت‌های مذهبی قضیه امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود چرا که این فریضه موجب حل همه فسادها در جامعه می‌شود.

امام جمعه رشت، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رسانه‌های داخلی در این مسیر وظیفه‌ی سنگینی دارند زیرا رسانه‌های معاند از پستی و کفر و بی دینی ابایی ندارند.

گفتنی است، در این جلسه پیرامون اقداماتی در حوزه فرزند آوری، عفاف و حجاب، مطالبه گری و تمهید مقدمات لازم برای فعالیت فرهنگی در ماه محرم و صفر نیز بیان شد.

کد خبر 6161264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha