۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰

در دومین روز ماه محرم رخ داد؛

اوج عشق و دلدادگی به سیدالشهدا در بازار سنتی اردبیل

اوج عشق و دلدادگی به سیدالشهدا در بازار سنتی اردبیل

اردبیل- همزمان با دومین روز ماه محرم دستجات و هیأت‌های عزاداری به بازار سنتی و تاریخی اردبیل آمده تا اوج عشق و وفاداری خود را به مکتب سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در یک آئین سنتی و دیرپا محلات شش‌گانه اردبیل به همراه شعبات با حضور در بازار تاریخی اردبیل از دوم تا هشتم محرم اقدام به عزاداری می‌کنند تا اوج عشق و دلدادگی خود را به امام مظلومان و یاران باوفایش نشان دهند.

عزاداری حسینیان در بازار تاریخی اردبیل که تبلوری از دلدادگی به اهل بیت و عشق به امام سوم شیعیان و یاران باوفایش است به ترتیب روزهای دوم تا هشتم محرم در بازار تاریخی اردبیل انجام می‌شود تا پایتخت حسینیت حال و هوای متفاوت پیدا کند.

عزاداری در بازار تاریخی اردبیل با حضور عزاداران محله اونچی میدان آغاز می‌شود و دستجات عزاداری به همراه خلاءها (شاخه‌ها) در این بازار حاضر شده و عرض ارادت و عشق و وفاداری خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهند.

بازار تاریخی اردبیل که این روزها با پرچم‌های سیاه و نقش و نگارهای عشق به سیدالشهدا (ع) زینت داده شده در قالب مغازه‌ها و صنوف مختلف، کسبه سعی می‌کنند تا با چای، شربت و دیگر احسانات از عزاداران پذیرایی کرده و شرایط متفاوتی را در این شهر حسینی و پایتخت عشق و دلدادگی به امام حسین رقم بزنند.

در روزهای بعد نیز عزاداران محلات سرچشمه، عالی‌قاپو، پیرعبدالملک، اوچدکان و طوی به بازار آمده و آنها نیز به شکل منظم از اولین ساعات صبح تا آخر شب عزاداری کرده و نمایشی از عشق و دلدادگی را به مکتب نهضت حسینی نشان می‌دهند.

در استان اردبیل برگزاری آئین‌های عزاداری در قالب‌های مختلف حال و هوای خاص به این دیار داده به طوری که حسینیان دلباخته کوی عشق و وفای به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) و یاران باوفایش در قالب‌های مختلف سعی می‌کنند تا در ایام ماه محرم به ویژه دهه اول محرم به اشکال مختلف اوج دلبستگی خود را به این مرام بی‌بدیل به نمایش بگذارند.

برگزاری آئین‌های عزاداری به شکل سنتی امسال گردشگران و مسافران را نیز به مشاهده و دیدن این آئین‌ها سوق داده به طوری که بخش عظیمی از حاضران در این مجالس و محافل میهمانان و مسافران از مناطق مختلف کشور است که با توجه به ثبقه تاریخی اردبیل در عزاداری‌ها، به این دیار آمدند تا از مداحی‌ها و نوحه سرایی‌های سوزناک مشهور و معروف این دیار حسینی بهره ببرند.

کد خبر 6161322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha