۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۹

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان خبر داد؛

استخراج بیش از ۷۵۸ هزار تن سنگ گچ از معادن هرمزگان از ابتدای سال

استخراج بیش از ۷۵۸ هزار تن سنگ گچ از معادن هرمزگان از ابتدای سال

بندرعباس - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان هرمزگان از استخراج حدود ۷۵۸ هزار و۵۷۲ تن سنگ گچ از معادن این استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم سعدینی اظهار کرد: قریب به ۶۶ معدن سنگ گچ در استان فعالیت می‌کنند که حدود ۷۵۸ هزار ۵۷۲ تن گچ از ابتدای سال توسط معادن استخراج شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان هرمزگان اضافه کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سنگ آهک، سنگ لاشه، سنگ آهن، نمک کرومیت و… برخوردار است.

سعدینی با اشاره به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل معدنی در استان افزود: اکثر تولیدات معدنی استان از خانواده مواد معدنی طبقه یک است که ارزش اقتصادی بالایی ندارند و این امر یکی از علل عدم تأثیر مورد انتظار گردش مالی بخش معدن نسبت به گردش مالی کل استان است.

وی ادامه داد: برای قرار دادن بخش معدن استان در جایگاه واقعی‌اش، باید سیاست گذاری و اقداماتی در حوزه اکتشافات، استخراج، کانه آرایی و فرآوری از قبیل تغییر رویکرد معدنکاری تجهیز معادن به ماشین آلات نو و ترویج روش‌های فرآوری مواد معدنی و ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق مستعد انجام داد تا سمت و سوی فعالیت‌های معدنی تغییر داده شود.

کد خبر 6161529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha