۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۴

فرماندار ساری:

۱۰ هزار تن گندم در ساری خریداری شد

۱۰ هزار تن گندم در ساری خریداری شد

ساری- فرماندار ساری از خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نوبخت صبح سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سطح کلزا در مرکز استان دو هزار و ۲۳۰۰ هکتار بوه که با پیش بینی تولید چهار هزار تن، تاکنون حدود دو هزار تن خرید انجام شده است، افزود: سطح کشت گندم در شهرستان ساری ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده و پیش بینی تولید نیز ۲۴ هزار تن بوده که تاکنون حدود ۱۰ هزار تن خرید گندم انجام شده است.

وی به توسعه مکانیزاسیون در شهرستان اشاره و با تاکید بر اینکه با توسعه مکانیزاسیون هزینه تولید کشاورزان کاهش می‌یابد، افزود: کل سطح شالیزاری در مرکز استان ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار بوده که این از مقدار، ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح کاشت (نشاء) بوده و پیش بینی می‌شود با تولید ۱۵۰ هزار تن شلتوک، ۶۵ درصد آن تبدیل به برنج سفید شود.

فرماندار ساری ادامه داد: همچنین باید در قیمت گذاری برنج منفعت تولید کننده و مصرف کننده با هم در نظر گرفته شود.

نوبخت در ادامه افزود: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی در پایان افزود: شهرستان ساری دارای شش مرکز خرید تضمینی گندم است که در حال حاضر سه مرکز خرید در مناطق کوهستانی شهرستان فعال هستند و با پایان برداشت در اراضی دشت این شهرستان ۳ مرکز به کار خود پایان دادند.

فرماندار ساری با بیان اینکه نخستین برداشت شالی در مرکز استان در اواخر هفته در شهرستان ساری آغاز می‌شود افزود: اولین نشاء در مرکز استان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت بوده و لذا اولین برداشت برنج در تاپایان همین هفته آغاز خواهد شد. ‎

وی پیش بینی میزان تولید برنج را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد.

کد خبر 6161593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha